Gå til innhold

Et par ting om luftfiltere..noen, hjelp!

Dulle

Anbefalte innlegg

Okok..kjøpte meg et KN 57i kit da..det så så blingety-bling ut. Drev og prøve å montere det nå i kveld..gjør jeg noe feil, eller er det ELENDIG passform på absolutt ALLE delene?

Ble så irritert at jeg ga opp nå..orka ikke sette sammen driten igjen engang.

For de som vil ta del i dritten, eller le av mine problemer, les videre.

Første problem jeg kom over var at den øverste bolten som fester luftfilterboksen, altså den som har en mutter på andre siden, inni hjulbuen, var rusta. Mutteren satt fast i bolten. Pøsa på WD40, cola, og det som var, ingenting hjalp, så til slutt bare dro jeg hardt i filtermøka, så "kom den av" av seg selv. Skruen sitter igjen der enda..

Neste problem er at på esken står det at det følger med følgende: 3x M6 skruer, 16mm, og 1x M6 skrue, 25mm.

I instruksjonene står det at jeg skal bruke alle 25mm'erne (altså den man bare får 1 av..så man må bruke 16mm'erne), og feste MAF'en til adapterplata som følger med. Og da har jo KN vært så lure å legge med muttere som ikke er gjenga helt igjennom, så det blir liksom "slark" mellom MAf og adapter..og det er jo jævlig dumt!

OK, tenker jeg..fatt mot.

Så skal jeg skru fast holdeplata til Filter/adapter/MAF. Den ene enden av denne skal skrues fast til ett av festepunktene til luftfilterboksen, og den andre enden skal skrues fast i adapteren, i en av de skruene man brukte til å skru MAF'en fast i adapteren. OK, høres vel greit ut? Næsj, dra hjem..vinkelen blir helt feil, så skruen, som da bare er 16mm, ikke har noe gjenger igjen å feste mutteren i, fordi festebrakketten sitter så sykt skjevt på skruen...

Man kan kanskje bøye den til for å få det i rett vinkel, men da passer selvsagt ikke MAF'en inn i gummislangesaken som går til innsuget...

Var sikkert noe mer piss og, men jeg er for frustrert, og allerede i ferd med å drukne sorgene, så jeg har glemt resten (eller fortrengt heter det kanskje..).

Får en kompis til å komme å kappe den rustne bolten i morra forhåpentligvis..Så jeg kan sette tilbake alt til originalt. Ødela nemlig luftfilterboksen i rent sinne... :(

Har noen av dere gutta med en eller annen filterløsning en luftfilterboks i god stand å selge meg?

Samtidig lurer jeg på om noen har et bilde av en P11 Primera, med K&N filter..så jeg kan se om alt faktisk passer der...

Kanskje bilen min er mongo? Kanskje alle delene jeg har fått er produksjonsfeil? Hvem vet..jeg er hvertfall dritt lei nå..

Sorry, litt langt..frustrasjonen er stor, og inspirasjonen på bunn..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider