Gå til innhold

0.6l vs. 0.7l


endorfun

Anbefalte innlegg

Ser at du får ferdige chipper som lover ca dette:

 

0.6T fra 45,55 og 61 -> 75hk.

0.7T fra 50 og 61hk -> 81hk

 

Men feks TTgutt hadde jo mye mer i sin fortwo. Så hvordan er potensialet til

disse motorene, er det noen vits å gå for 0.7?

 

regner med at siden alle kan chippes til samme antall hk så har de samme motor bare med forskjellig ecu?

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man chipper, kan man chippe tilbake da lissom? Og som jeg har skjønt er det bare en dings man kobler på en dataport og programerer om. Da burde man vel kunne tilbakestille?

 

Og er det noen som kan anbefale et konkret kjøp som jeg kan bestille på nett uten å ta med bilen et sted. Bare bestille og hente på posten?

 

Har 2005 Fortwo Cab. 61 hester

 

Litt off-topic dette her kanskje men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du får ferdige chipper som lover ca dette:

 

0.6T fra 45,55 og 61 -> 75hk.

0.7T fra 50 og 61hk -> 81hk

 

Men feks TTgutt hadde jo mye mer i sin fortwo. Så hvordan er potensialet til

disse motorene, er det noen vits å gå for 0.7?

 

regner med at siden alle kan chippes til samme antall hk så har de samme motor bare med forskjellig ecu?

 

 

0.6/0.7 Svaret er enkelt hva du bør velge, 0.7 Uten tvil, og da er det ikke bare snakk om motoren men også girsystemet. Deter kort sagt 2 vidt forskjellige biler, prøv en 0.6 du finner de tilsalgs overalt, og så går du opp på bertel o steen og prøver en ny 0.7 da skjønner du hva jeg mener, du har seff også mere potensialet i 0.7, min regner jeg med å ha i underkant av 150hk i når den er ferdig.... og det er ikke jukse hester fra en chip...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din forrige bil var 0.6, ikke sant hvor mye fikk du ut av den?

 

Skal dra og prøve en ny i morgen, og så en 0.6 etter det. planen var egentlig å kjøpe en rimelig 2001modell. Det eneste som er forskjellig på girsystemet er vel software? og den kan jo programmeres om.

 

Nei nei og nei hehe....girsystemet i den gamle er såååååååååååååå tregt at om du kjører en original en så kjeder du deg :-) Den nye derimot er faktisk kjempemorsom selv med 60hk..... Min hadde jeg vel ca 90hk i men det var den gamle 0.6 literen og tregt girsystem.... men den gikk jo bra allikevel, men så var det jo gjort mye mer enn bare en chip... Men du skjønner hva jeg mener når du får prøvet gammel kontra ny... sett den i A og gi kick down til den girer på 6500 og dra ut 1-4 på feks ring 3, gjør dette på begge bilene så kan du bedømme selv, venter spent på hva du har å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest endorfun

Da har jeg vært hos Autostern og snakket med en hyggelig og serviceinnstilt selger som lot meg testkjøre en smart pure fortwo 61hk. Må si at jeg ble positivt overrasket på mange måter. Det første var hvor god plass det var inni coupéen. Samtidig blir du minnet på hvor liten bilen faktisk er når du kan holde på rattet og bakhjulet samtidig. Synes bilen var kjapp og lettkjørt, så jeg er mer innstilt på å skaffe meg en nå enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Autostern og snakket med en hyggelig og serviceinnstilt selger som lot meg testkjøre en smart pure fortwo 61hk. Må si at jeg ble positivt overrasket på mange måter. Det første var hvor god plass det var inni coupéen. Samtidig blir du minnet på hvor liten bilen faktisk er når du kan holde på rattet og bakhjulet samtidig. Synes bilen var kjapp og lettkjørt, så jeg er mer innstilt på å skaffe meg en nå enn tidligere.

 

Ung fyr?

 

Pass så du får en heftig garanti på at de leverer bilen i tide. Jeg har ventet i fire måneder nå og enda ingen bil. Ikke fått en telefon engang. Og jeg har mast MYE. Nå har jeg en lånebil da, så jeg driter egentlig i når jeg får den.

Men som sagt, helt fraværende sevice når du først har skrevet under kjøpskontrakt.

 

Se tråden min om saken http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=80109&highlight=bertel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår