ROLF Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Vil bygge meg en Ford Pinto Is turbo til vinteren, Er det noen som kan gi meg noen nyttige tips om hva jeg kan bruke . Kam , blokk , dyser , topp (spec), ic, turbo,,,, ? Noen sier blokka til Transitten skal være grei da den vistnok har lavere komp. På forhånd takk ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Blokka i IS'n fungerer absolutt mer enn bra nok, da denne også ble brukt i de første Cosworthene (205 blokk)...Bare slenge på en ekstra toppakning så er det nok med kompresjonen i tankene. Angående dyser så sies det at dysene fra Audi S2 passer rett over på sierra, og vet noen her (eller var det på et annet forum?) som bruker disse. Toppen fra IS er også bra nok, men en bør vell få tak i sterkere ventilfjærer og annen kam(vet burton i england har mange fine(http://www.burtonpower.com)) Når det gjelder turboen så skal vell originalturboene på Cossie fungere meget bra? Samt IC fra Cossie 4x4 Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Blokka i IS'n fungerer absolutt mer enn bra nok, da denne også ble brukt i de første Cosworthene (205 blokk)...Bare slenge på en ekstra toppakning så er det nok med kompresjonen i tankene. Joda. hiv på en ekstra toppakning og skap en lomme mellom stempel og topp som fanger en del av bensin og luftblandingen. Dette vil ofte resultere i en motor som banker lettere enn en orginal motor selv om kompen er lavere. knekte ringspor vil da kunne bli en et godt påskudd til å gjøre tingene annerledes. Etter min mening bør det første steget i et slikt prosjekt være å gå innom din lokale bokhandel og be dem bestille Corky Bell`s bok Maximum Boost. Les den, forstå den, og så start med skruinga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg