Volvo240R Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Alt av lagere og akslinger, samt drev i 265 kassa er MYE grøvere enn i M51. 265 kassa tåler over 600nm, noe jeg aldri kommer til å få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Alt av lagere og akslinger, samt drev i 265 kassa er MYE grøvere enn i M51. 265 kassa tåler over 600nm, noe jeg aldri kommer til å få. Japp. 265-kassa virker ordentelig tight og solid altså! Men så er min fabrikksny oxo da hellothere Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Japp. 265-kassa virker ordentelig tight og solid altså! Men så er min fabrikksny oxo da hellothere Du kjøpte den ny fra fabrikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 sikkert bra pris på den da? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 hva ligger en så kasse på brukt?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 hva ligger en så kasse på brukt?? rundt 4 k. Fikk min gratis :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Du kjøpte den ny fra fabrikk? ...den stod i en låve, fabrikkny med lapp og beskyttelsesplast på. Bytta olje da Grei pris cheers Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Ringt rundt i dag og fått bekreftet at ingen i Norge har demontert ei slik kasse og fått den sammen igjen med hell. Finnes ikke håndbøker om den, men har fått noen ark med bilder. Jeg fortsetter demonteringen i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Haloo, en ekte gr. A kasse har oljekjøling samt hydraulisk utløser direkte på akselen (ikke clutchgaffel), så dette er nok ingen gr. A nei. Behøver ikke lage noen ny tråd på Getrag-konvertering; komplett oppskrift har jeg hatt lenge på min hjemmeside. Si fra om noen finner et speedo-drev som passer på Getrag-kassa; jeg vil bruke 220 km/t turbometeret mitt, og ikke det elektriske som kun går til 200! (kjører jo så ofte over 200) :roll: Hva er er ekte gruppe A kasse da? Min har de riktige utvekslingene, det riktige clutchhuset, rett inngaaende og utgaaende aksel, saa den er ihvertfall saa lik den kan bli. Jeg hadde hydraulisk utlöser, men bygde om fordi jeg ikke fikk tak i hovedsylinder til clutchen naar jeg trengte det. Eneste forskjellen mellom oljekjölt og ikke oljekjölt er pumpa, som sitter montert paa lagerhuset oppaa inngaaende aksel. Min kan "enkelt" bygges om mao. Alt dette ifölge Peder Westerberg paa Mobimech i Sverige swom overhalte girkassa i i vaares. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hva er er ekte gruppe A kasse da? Min har de riktige utvekslingene, det riktige clutchhuset, rett inngaaende og utgaaende aksel, saa den er ihvertfall saa lik den kan bli. Jeg hadde hydraulisk utlöser, men bygde om fordi jeg ikke fikk tak i hovedsylinder til clutchen naar jeg trengte det. Eneste forskjellen mellom oljekjölt og ikke oljekjölt er pumpa, som sitter montert paa lagerhuset oppaa inngaaende aksel. Min kan "enkelt" bygges om mao. Alt dette ifölge Peder Westerberg paa Mobimech i Sverige swom overhalte girkassa i i vaares. Jaja, "så lik den kan bli" kan jeg si meg enig i, men "ekte gruppe A-kasse" vil jeg definere som en kasse fra en Gr.A 242 som kjørte ETCC/ DTM på midten av 80-tallet. Men kall det hva du vil! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Ringt rundt i dag og fått bekreftet at ingen i Norge har demontert ei slik kasse og fått den sammen igjen med hell. Finnes ikke håndbøker om den, men har fått noen ark med bilder. Jeg fortsetter demonteringen i kveld. nåja.. garantert en eller anna (mener mange) luringer somhar klart detta.. np ;) girkasse guruene i byen her hadde sikekrt klart det. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det er sant. Men snakket med flere BMWverksmestere rundt i Norge som har jobbet som det i 30år - ingen av de har selv demontert no slikt eller kjenner noen som har gjort det. De sa at de aldri har hatt behov for det ettersom kassene er så ekstremt bra og solide - havarerte aldri. MEn jeg og fattern tar utfordringa :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Nye bilder... Mye det samme men. Flere skifteakslinger som skal ut. I denne kassa er det fem av de - i M51 så er det fire. Dette er ei M51, her ser dere at inngående aksel er slankere enn i 265'n. M51.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 egentlig så går det fint og demontere en gir kassa. bare du legger delene i system. og kansje tar noen bilder av åssen ting sitter i sammen. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 egentlig så går det fint og demontere en gir kassa. bare du legger delene i system. og kansje tar noen bilder av åssen ting sitter i sammen. Ikke lett når det er kuler i kanaler inne i kassa som løper frem og tilbake som detter ned når akslene dras ut. Fattern har ikke sett en slik svansert kasse før - han har jobbet mye med girkasser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg