MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 det viktigeste for meg er og få speedmeter uttak på girkassa så jeg får speedometer til og funka i bilen.. så hvis bmw kassene ikke har det, så tar jeg nok heller en opel kasse.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 det viktigeste for meg er og få speedmeter uttak på girkassa så jeg får speedometer til og funka i bilen.. så hvis bmw kassene ikke har det, så tar jeg nok heller en opel kasse.. Eller volvokasse da,større sjanse for å få speedometret rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 men hvor lett er det og få tak i en volvo kasse da? :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 men hvor lett er det og få tak i en volvo kasse da? :P Kassa er nok ikke no problekm, værre med riktig hus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Kassa er nok ikke no problekm, værre med riktig hus. ?riktig hus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 ?riktig hus? Jess... Vet bare om en som har riktig hus til bolt-on på de M51 kassene til Rødblokk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Jess... Vet bare om en som har riktig hus til bolt-on på de M51 kassene til Rødblokk... slik ja,ja gruppe a hus vokser ikke på trær nei.. Kjøp adapterplate som andre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 slik ja,ja gruppe a hus vokser ikke på trær nei..Kjøp adapterplate som andre.. Best det... Rakst og billig. I morgen skal jeg demontere kassa mi - håper den er like hel. Ellers så skal jeg muligens kjøpe to stk. 265 Getrag til :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Jess... Vet bare om en som har riktig hus til bolt-on på de M51 kassene til Rødblokk... Hihihihihihihihi...... jeg også :thumb og det er en ekte Volvo grp.a kasse også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hihihihihihihihi...... jeg også :thumb og det er en ekte Volvo grp.a kasse også... Dette er URETTFERDIG :P Men jeg kan få tak i et helt likt hus :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hm,så det finnes virkelig noe igjen av de delene og ja,imponerende cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 spiller liten rolle for meg om det er ekte volvo gruppe a kasse eller om den stammer fra opel/bmw så lenge det fungerer som det skal ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 spiller liten rolle for meg om det er ekte volvo gruppe a kasse eller om den stammer fra opel/bmw så lenge det fungerer som det skal ;) Kassene er uansett nesten helt like.... I hvertfall BMW og Volvo sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Kassene er uansett nesten helt like.... I hvertfall BMW og Volvo sin. Jepp. Eneste forskjellen er inngåede og utgående aksel. Volvo har 15mm og BMW splines på inngående aksel, så du trenger ikke adapter/foring i svinghjulslageret. Utgående aksel på Volvo Getrag har, eh, hva er det det kalles, yoke som går rett på Volvo mellomaksel. På BMW er det hardy-plate. Du kan bruke speedometerhylse/drev fra Volvo Getrag på BMW kassa såvidt jeg har forstått. Gruppe A kassa har samme hus, men heeeelt andre utvekslinger, stål synkroniseringsringer, bronse skiftegafler, spesielle (Nitril?) herdede drev og eventuell oljekjøling. Tror forresten det bare er Manta/Ascona 400 som har Getrag 265, Monza GSE'en til han far med 5 gir har Getrag med fast clutchhus ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Kassene er uansett nesten helt like.... I hvertfall BMW og Volvo sin. Vil ikke kalle egen drevsats med blantd annet specialherdede drev for "nesten like" jeg men.. grp a kassa er grom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg