CoilOver Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Blir mange tråder dette her, men synes det er greit å dele spørsmålene opp. Hva er mest sannsynlig at det ryker av slitasjedeler (pga. økt belastning) når en hiver inn en kraftigere motor på en 8 år gammel Primera? Forslag (gjerne med pris både på del og arbeid). :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Hvis du kjøper et frontcut vil jo evnt. alt av pumper og remmer og sånt være på den motoren, så det skal vel ikke være krise. Det som kanskje er utsatt er drivknuter og aksler og sånt..ting som forbinder kraft med hjul. Ellers, når jeg første hadde en motor foran meg, ute av bilen, ville jeg brukt litt penger på en ny (evnt. elektrisk) vannpumpe, og kanskje prøve å sette inn en liten oljekjøler litt langt framme i fengeren eller noe sånt. Kjøling er ikke SR20'nes sterkeste egenskap, og etter ryktene å dømme slutter en standard SR20DE-vannpumpe å gi vann ved rett over 7000 rpm..dette er da selvsagt ikke noe lurt. Mulig det sitter andre og bedre vannpumper på VE og DET..jeg vet ikke. En oppgradert vannpumpe er hvertfall aldri å forakte. Regner med at siden du skal bytte motor, at du er litt ivrig på å bruke den også..og da er heller ikke oljekjøling helt dumt. En rask og styerk motor som blir mye brukt trenger vel all den kjølinga den kan få.. Mulig noen av turbo-gutta vet mer om dette. Priser vet jeg ikke, men Kollevold selger rimelige oljekjølere til rundt 1000-1500 kroner, og elektriske vannpumper i mange prisklasser. Nismo har vel kanskje også en vannpumpe til SR20'n, men den lukter det helt sikkert dyrt av. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 det holder nok å dreve om vannpumpen. Mao nytt reimhjul :) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg