vidder Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Har også 1.8 i s.Min også har innsprøytningsmotor å har s bokstaven. Da er det isåfall byttet motor. Er det en 1.8S, er det en forgassermotor. I har aldri vært noen betegnelse audi har brukt, de bruker E om det er innsprøytning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krimor Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 S står for forgasser..lett og tenke "suger" :p E står for electronic..altså elektronisk innsprøytning Blank..altså at det ikke står annet enn feks "80" bak på rumpa betyr at du har en mekanisk innsprøytning. En mellomting mellom S og E. Lurte selv på dette og tok kontakt med det lokale audi-verkstedet.. Siter Live fast, die young! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 S står for forgasser..lett og tenke "suger" :pE står for electronic..altså elektronisk innsprøytning Dette har vi vel fått bekreftet nå? Blank..altså at det ikke står annet enn feks "80" bak på rumpa betyr at du har en mekanisk innsprøytning. En mellomting mellom S og E. Lurte selv på dette og tok kontakt med det lokale audi-verkstedet.. [/quOTE] Det du snakker om her er K-jetronic, og dette har ikke noen egen betegnelse, det går under E det også. Rekkefemmeren på 2.3L og 10v har feks denne typen innsprøytning, og den går under 2.3E. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
relbert Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 :offtopic spør quattro73 .. han har peil så d hold ..! Siter Audi 80 quattro competition B4 Saab 9000icc 2.0l 16v doch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 E'en bak står vel ikke akkurat for elektronisk inspøyt??...Min heter 2.2E...Og den har mekanisk insprøyt...K-JETronic...? :| Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 E'en bak står vel ikke akkurat for elektronisk inspøyt??...Min heter 2.2E...Og den har mekanisk insprøyt...K-JETronic...? :| Det er ikke helt mekanisk, er noe elektronisk inne i bildet og. Går iallefall under E-betegnelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Det er ikke helt mekanisk, er noe elektronisk inne i bildet og. Går iallefall under E-betegnelsen. Den elektronikken styres igjen av noe vacum..som feks kaldstart ventilen...den styres av vacum...dvs vacumet gir signal til en bryter som gir strøm til ventilen...er ikke noen sensosrer som styrer varmeog slikt elektrisk..så jeg vil si det er mekanisk...Og selve greia som får den til å gå er mekanisk...den suger luft...og jo mer luft den suger jo mer åpner den luftspjellet...og det sitter på et stag som gir mer bensin jo mer luft...helt dumt system...men funker :P :usuck: Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 S står for standar, som var forgasser/k-jetronic på den tiden! E veit eg ikkje ka stå for, men eg har sett mangen E med både mekanisk og elektronisk insprut... Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 E betyr at bilen har innsprøytning, elektronisk eller mekanisk. E står for innsprøytning på tysk. Hva bokstaven S står for har vi vel ikke klart å finne ut, men det betyr iallefall at bilen har en forgassermotor. Det står iallefall ikke for sport. Om den ikke har forgassermotor betyr det at motoren har blitt byttet en eller annen gang, hadde den hattinnsprøytningmotor da den forlot fabrikken hadde den fått E-betegnelse. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nodland Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 eg har ein Audi 80, 89 modell. 1.8 S. 90 hest og innsprøytningsmotor, ikke no forgasser som flere her sier... en kamerat av meg hadde nesten lik bil med forgasser.. 1.6 S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 eg har ein Audi 80, 89 modell. 1.8 S. 90 hest og innsprøytningsmotor, ikke no forgasser som flere her sier... en kamerat av meg hadde nesten lik bil med forgasser.. 1.6 S Da hadde bilen enten bytta motor, eller så er mekanisk innsprøyt til forveksling lik innsprøyt utseendemessig.. S er forgasser, åkkesom. 90 HK er gasser, innsprøyt gir 112\115. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 S står for forgasser og E står for innsprut. Har selv en audi 80 1.8s Den er det da forgasser på. Hadde det derimot stått E, så hade det vært innsprutmotor (innjection) Jeg var selv usikker for en stund tilbake, så jeg kikket litt rundt på forskjellige forum, og tok en tur på VW-audi på Gjøvik, og fikk svaret som jeg å gir deg og dere andre som er usikkre S står for Sport jo. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg