Gå til innhold

Typhon: Citroen Xsara '99 - Prosjekt DeLuxe!

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag handlet jeg inn 19mm mdf. 122x244mm plate ksotet ikke mer en 282,- på Montèr, synes det var en helt ok pris :)

 

Skal begynne å skjære til mdf-ringer og greier i helga så ser vi hvor _det_ ender hen...

 

Prøvde meg også på å lage øyelokk i glassfiber. Trur det blei helt kurrant igrunn. Bare skjære til og sparkle og pusse o.s.v.

 

Skal se om jeg får fiska non bilder til dere og jeg... Har ikke fått gjort mye i det siste men ideene bare strømmer på her, så det lover da godt ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
I dag handlet jeg inn 19mm mdf. 122x244mm plate ksotet ikke mer en 282,- på Montèr, synes det var en helt ok pris :)

 

Skal begynne å skjære til mdf-ringer og greier i helga så ser vi hvor _det_ ender hen...

 

Prøvde meg også på å lage øyelokk i glassfiber. Trur det blei helt kurrant igrunn. Bare skjære til og sparkle og pusse o.s.v.

 

Skal se om jeg får fiska non bilder til dere og jeg... Har ikke fått gjort mye i det siste men ideene bare strømmer på her, så det lover da godt ;)

 

 

Har dette prosjektet stoppet??? :(

doktor_pilsner@hotmail.com

 

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tidsklemma, den tidsklemma ;) hehe...

 

Pengemangel er stikkordet men har fått somlet meg til å handle inn noe da. Så skal se hva jeg får gjort i helga. Vi snakker da om å bruke tiden på basskasser først og fremst.

 

Sitter nå og finner beste pris på forsterker til bilen, et sted må jeg jo starte med det og. Valget har falt på Alpine forsterkere. Blir da denne jeg skal ha. Denne kommer til å drive frontsettet og den subben jeg har så lenge.

 

Men de penga da alacocaina

 

Skal love dere at når penga strømmer inn, så strømmer de rett til detta prosjektet ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men åssen hadde det vært å blitt ferdig med en ting av gangen? :p

Jeg ville begynt med den skaden du har bak ved lykta jeg ass.. få lakkert over den ;)

 

Hysj på deg assman hehe...

 

Joda, bare få i gang pussemaskinen så jeg får en plan overflate. Maskinen streika for meg så har jeg ikke tenkt no mer over det... Har kjøpt lakk og greier da ;)

 

Helga har ikke begynt enda, kan sikkert få tatt det mens jeg venter på glassfiberen skal tørke eller no :p

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
du er jo i full gang du :) det er hva jeg kaller inspirasjon! :thanks

hmmm, har du planer om å lakkere fangerne?

 

Ting står stille når pengepungen støver :shake

 

Nei, gidder ikke lakkere fangerne når jeg likevel skal ha styling... da må jeg/burde jeg også ta listene på sidene. Kjøpe lakk til alt detta og slipe og styre med det orker jeg bare ikke. Sparer heller penga og tiden jeg bruker på det til noe annet ;)

 

Men må bruke penger på bremseskiver og klosser foran nå. 1.100,- bare der...

 

November og desember-lønningene blir nok brukt til litt bilstereo regner jeg med. Så når julebonusen (ja, så heldig er jeg :hammer ) så blir det styling og innkjøp av sommerfelger ;)

 

Men nå er det natta for små gutter som meg, cee yah ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vel ikke pussemaskin på en liten sparkel-klatt som den du har bak der? :w00t Og du? det er vel metallsparkel du har brukt bak der?

 

Tar tid å pusse ned for hånd. Men fant ut at den skal ha en liten bue, så jeg kommer til å klare meg uten maskinen uansett. Har brukt glassfibersparkel der.. Og nei, det er ikke bare ment for glassfiber, men er sparkel med glassfibertråder som armering ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar tid å pusse ned for hånd. Men fant ut at den skal ha en liten bue, så jeg kommer til å klare meg uten maskinen uansett. Har brukt glassfibersparkel der.. Og nei, det er ikke bare ment for glassfiber, men er sparkel med glassfibertråder som armering ;)

 

og ja.. det er dumt å la det stå uten lakk...

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja.. det er dumt å la det stå uten lakk...

 

Vet, latt det tørke i dag ved hjelp av varme og lagt på litt mer sparkel og pussa det. La på til slutt et tynt strøk lakk for å 'forsegle' det intill jeg får kjøpt litt mer sparkel. Gikk tom gitt ;)

 

Men ser ut til å nærme seg noe nå, tar tid å forme det som man vil ha det...

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Utrolig hvor lenge siden jeg har skrevet noe her damndamn

 

Men ting ser ut til å skje nå!

 

Frontfanger og sideskjørt er på vei! Driver å undersøker pris på bakfanger + vinge.

 

Frontlykter på vei:

xsarafase1angeleyescombi.jpg

 

Det samme med baklykter:

xsaraLEDchroom.jpg

 

Anlegg driver jeg på med. Brukt endel timer nå på å støydempe med Brown Bread i alle dører og i bagasjen + bagasjeluka. Skal ta tak og muligens gulvet til helgen om jeg rekker.

 

Utover dette skjer det ikke stort med bilen, utenom et og annet oljeskift og litt vasking i ny og ne.

 

Er enda et par uker til noe styling havner i hus. Om jeg får lakkering billig lakkerer jeg det først i grønn vega som er fargen på bilen nå, deretter i ønsket blåfarge når tiden er inne :) Tar ting sånn litt etterhvert.

 

Får litt deler til carputer som skal inn i bilen i dag. Mangler skjerm da, så får ikke brukt den noe.

 

Jaja... håper hvertfall et par av dere er innom og synes det jeg gjør er verdt å titte på :)

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår