Reodor F Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Ålreit folkens, jeg forsøker meg med en prosjekttråd: Hjemme i uthuset står en 1995 Volvo 855 som er i ferd med å få seg en ørliten oppstramming under panseret. For ikke å være som alle andre bytter jeg like godt ut den originale femsylindrede motoren med en solid støpejernsklump fra Volvos tidligere hoffleverandør av dieselmotorer. Målet er 550 hk på svinghjulet og kjøreegenskaper nok til å kunne tørke av en og annen motorsyklist på svingete veier... En liten oversikt over hva som skal gjøres med bilen før den kommer på veien igjen: Motorblokk og veiv fra V70tdi Topp fra Audi 20V (7A) Turbonetics T04 turbo fra KRB Smidde stempler fra JE Smidde H-profil råder fra PO Ekstern wastegate fra ITS 56 mm Avlastningsventil fra G.E.T Motorsport SM4 motorstyring fra Autronic Doble 044 bensinpumper fra Bosch 75 mm tykk intercooler fra KRB Svinghjul og trykkplate fra Audi RS2 Gearkasse fra Volvo V70 3" eksosanlegg i rustfritt stål fra Ferrita Krengningsstagsats fra SCT Justerbare støtdempere fra Koni (gule) Senkefjærer fra SAM 325 mm bremseskiver med 4 stemplede kallipere fra AP Racing Glassfiberstoler fra OMP 6-punktsseler fra TRS Alle komfortdetaljer fjernes fra innredningen +++ Har aldri lagt ut bilder på forum før, men jeg gjør et forsøk: Mer informasjon om prosjektet på hjemmesiden min; www.leopardmotor.com mvh Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Fett prosjekt :) jeg har sett på broren din sitt prosjekt før også.. porsche motoren i volvo, ehhe.. er den ferdig? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Hehe, ja vi er ganske like bruttern og jeg... Volvoen hans er ikke ferdig, men han har fått sveiset sammen clutchhusdelene fra Porschen og Opelgirkassa (Getrag) slik at drivverket kan monteres sammen. Tror jammen jeg skal få bruttern til å registrere seg her selv jeg og starte sin egen tråd. Vil jo ikke at skal kuppe min tråd uten at han er klar over det selv engang... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Dette høres fryktelig spennende ut! Hatt noe lignende prosjekter før eller? Audi toppen på Volvo blokka høres interesangt ut. Har dette blitt gjort før eller? Stå på :pray Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Tdi-blokka til Volvo er egentlig ei Audiblokk, så Auditoppen passer derfor med mindre modifikasjoner. Den er i alle vesentlige detaljer identisk med Audis 2,2 og 2,3 liters femsylindrede smykke av en motor. Det er ganske vanlig i Audi-kretser å bygge verstingmotorer med 2,5 tdi blokk, så dette har jo blitt gjort før, om enn ikke i en Volvo 850... Et lite bilde av blokka: mvh Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Rått prosjekt! Fiks noen større bilder! Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Større bilder skal bli: Turboen: En råde: En wastegate. For liten for Vidar Strand, men passe for meg Har flere bilder, men får ikke lagt de ut på nettet enda. Får feilmeldingen FTP-økten ble avbrudt når jeg prøver å oppdatere hjemmesiden min. Men fortvil ikke, det er håp i hengende snøre... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 søren så tøft, men som sagt må du jo ha veiholdning på den derre vogna og, hvis ikke blir det :drive2 skal vel kjjøres på bane med denna? Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Joda, jeg skal oppgradere kjøreegenskapene noe. Har allerede anskaffet et sett gule koni og krengningsstagsats fra SCT, og venter på et sett fjærer fra SAM Bilmode. I samme kartong ligger bremsesatsen fra AP Racing... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Alright prosjekt.. Hold oss oppdatrert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 detta blir bra! åssen snakka du deg unna detta prosjektet med kona igjen? hehe. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hysj!!! Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 hehe. stemmer det. det er "en kamerats" prosjekt ;) Men hva er det denne kassa tåler av effekt igjen? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Hva girkassa tåler vil jo vise seg... Den er vel ikke noe underverk av soliditet, men jeg bygger bevisst motoren med litt dårlig respons på lave turtall nettopp for å skåne drivverket. Skal bli spennende å se hvor fort den første tanna spyttes ut av girkassehuset :deng Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 På tide å løfte tråden med noen bilder.... Avlastningsventilen fra G.E.T Motorsport: Motorstyringen fra Autronic: V-båndsklemma forenkler sammenkoblingen av turbo og downpipe: Skal bli artig å sette sammen dette puslespillet snart cheers Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg