Gå til innhold

trenger hjelp til å starte bilen min!!

Ranger emnet

Dovring

Anbefalte innlegg

Har bytta til golf 2 motor med monopoint gasser..

(slik gasser med elektronisk dyse i?)

men problemet er att jeg ikke får start på bilen :(

bynner å bli bra lei hele driten :p

-Får ikke gnist på pluggene.

-dysa åpner seg ikke virker det som.

(dette kan vel ha noe i sammenheng med slutt-trinnet?)

Håper noen der ute har noen goe tips å komme med =)

mvh

Tore

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha du fløtt m heile ledningnettet frå toergolfen?

I så fall skaff de koblingskjema over Golf2 monomotronic og sjekk så du har alle koblingspunkta i ordn...

Kjøft Caddy'n din på tynz elr?

ha fløtt over heile ledingsnette ja, ha au fått ti sikringsboksen frå såmmå bilen e plukka motor uttu, så oss ska prøve skruve litt meir bil i dag.

kjøfte caddyn på tynset ja.. hakje fått gjort så my mæn ænda, men d bli :)

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha fløtt over heile ledingsnette ja, ha au fått ti sikringsboksen frå såmmå bilen e plukka motor uttu, så oss ska prøve skruve litt meir bil i dag.

kjøfte caddyn på tynset ja.. hakje fått gjort så my mæn ænda, men d bli :)

Så lenge du fått m heile ledningsnettet m sikringsboks og alt så sku det jo værra greit da,visst du ha fått på plass tilførselsledningan t sikringsboksen da...Du sku sætt inn GTI 16v motor vettu,monterte d ti en energolf da e jobba på VAG på tynz,smatt rett ni dn,og gjekk som eit børsskott :thumb

Kompis tå me han som ha caddy'n før serru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du fått m heile ledningsnettet m sikringsboks og alt så sku det jo værra greit da,visst du ha fått på plass tilførselsledningan t sikringsboksen da...Du sku sætt inn GTI 16v motor vettu,monterte d ti en energolf da e jobba på VAG på tynz,smatt rett ni dn,og gjekk som eit børsskott :thumb

Kompis tå me han som ha caddy'n før serru...

Vi får prøve litt i dag :)

viss ikke så får du ta deg en tur til dovre å sjå du :p

edit.. var innlogga som dama nå gitt...

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får prøve litt i dag :)

viss ikke så får du ta deg en tur til dovre å sjå du :p

edit.. var innlogga som dama nå gitt...

Veit ikkje kor grei døm æ å ha m å gjerra på Otta Auto e,mn du hadde ratt kunna fått ei utskrift ta koblingskjema dr,har du d så æ d jo egentle plankekjøyring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje kor grei døm æ å ha m å gjerra på Otta Auto e,mn du hadde ratt kunna fått ei utskrift ta koblingskjema dr,har du d så æ d jo egentle plankekjøyring...

har fått tak i koblingsskjema, men er ikke til my hjelp..

men du ska få låv til å hjelpe meg viss du kan litt om d ;)

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore, aldri stikk innom Otta Auto...useriøs jallashappe... De "kobla" opp ledningsnettet mitt da min var inne på overhaling..endte opp med at det nesten tok fyr en gang..fant maaaange jallakoblinger + at radiatorvifta var koblet med en bryter, til kun første trinnet på vifta...herregud..

Men det ble jo fiksa av brodern etterpå..

Overprisa på deler er de også:D

*sorry for alt drittslenginga til Auto`n...bare mine erfaringer med dem:D*

Bra at det er framgang på Caddy`n Tore. Bli glimmrende dette nå:)

Skal kanskje arrangere et nytt treff i slutten av september...har faktisk fått godkjenning fra purken denne gangen:D kanskje få i gang noe stort noe:)

Ta med Caddy`n dit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi endelig fått start på bilen :)

var litt feil kobling av oss :p hehe...

mangler litt vakumslanger enda, men bilen går, så det haster vel ikke?

Fiks vakuum slangene dine så fort du kan, så bilen ikke drar falskluft..om du ikke tjener fett som lærling og bruker mye penger på bensin da:D drikker en del mer når den drar falskluft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore, aldri stikk innom Otta Auto...useriøs jallashappe... De "kobla" opp ledningsnettet mitt da min var inne på overhaling..endte opp med at det nesten tok fyr en gang..fant maaaange jallakoblinger + at radiatorvifta var koblet med en bryter, til kun første trinnet på vifta...herregud..

Men det ble jo fiksa av brodern etterpå..

Overprisa på deler er de også:D

*sorry for alt drittslenginga til Auto`n...bare mine erfaringer med dem:D*

Bra at det er framgang på Caddy`n Tore. Bli glimmrende dette nå:)

Skal kanskje arrangere et nytt treff i slutten av september...har faktisk fått godkjenning fra purken denne gangen:D kanskje få i gang noe stort noe:)

Ta med Caddy`n dit;)

Det ha e hørd og at otta auto ikkje æ no særlig kundevennleg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått plugga endel vakum nå, gjikk endel bedre men er noe ugjemn på tomgang.. har også noe eksos som må tettes..

-oljelampa lyser også, har oljetrykk og bra med olje på. har også prøvd å bytte gjiveren men til ingen nytte.. noen tips?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider