Ottesen Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Heisann.... På'n igjen ja, gledet meg til ford treffet idag i 2 uker nå og det ble det ikke noe av pga den jævla bilen... Bilen begynte å kødde igår, føltes ut som den fikk formye bensin og rett etter det stoppet den, og deretter startet etter noen min med banning og dra den på starteren. Dette skjedde 4-5 ganger på 30 min... Nå er den helt død, den får bensin, men det er ikke noe tenning. Etter som jeg har skjønt så gir (hall-giveren) signal til tenningsboxen, og boxen gir signal til coil ? Eller ?.... Iallefall så er det null tenning virker det som... noen som har noen smarte tips ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Litt lei nå Mangus :fuckme2: Kan være mange ting det der: Feil med coilen, modul eller kondensator Flotør på forgasser hengt seg opp BEnsinpumpe som har tatt kvelden Men du sier det er null tening, har du sjekket at det er null tening?, Sjekket at det kommer bensin? Hvis det er flotørn, klink til gassern med en hammer, det kan hjelpe (gjort det mange ganger på en holly gasser for å få den til å slutte å kødde ) Er det jeg kommer på nå, men er nok helt sikkert flere muligheter :mad: Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Litt lei nå Mangus :fuckme2: Kan være mange ting det der: Feil med coilen, modul eller kondensator Flotør på forgasser hengt seg opp BEnsinpumpe som har tatt kvelden Men du sier det er null tening, har du sjekket at det er null tening?, Sjekket at det kommer bensin? Hvis det er flotørn, klink til gassern med en hammer, det kan hjelpe (gjort det mange ganger på en holly gasser for å få den til å slutte å kødde ) Er det jeg kommer på nå, men er nok helt sikkert flere muligheter :mad: Ikke lei egentlig, bare oppgitt. Jeg skulle jo lissom på Ford treff idag med Veronica også, men ble jo dårlig med det.... Jeg har sjekket at den får bensin og at det ikke kommer noe gnist. Så jeg tror ikke det er gasseren, coilen ville jeg vel tro at når den tok kvelden så tok den virkelig kvelden, alså ikke fungerte igjen. Så hall-giveren er det jeg mistenker egentlig, men men... Ford asså damndamn angry :rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Høres ut som coil for meg. Hal giveren vil vel ikke kunne fungere litt? Den går vel helt? Og tenningsmodulen er det ikke. Når den går er bilen helt død med en gang. (har tatt 3...) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Høres ut som coil for meg. Hal giveren vil vel ikke kunne fungere litt? Den går vel helt? Og tenningsmodulen er det ikke. Når den går er bilen helt død med en gang. (har tatt 3...) Hmmm.... da tester jeg å sette på den gamle coilen imorra tidlig, den jeg har på nå er jo ikke mye gammel da, ca 10-12 mnd. Trodde coiler sluttet å virke helt når dem tok kvelden jeg ? (bare noe jeg har trodd) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Det trodde jeg og. Men på opelen var det akkurat nok liv til at den putra litt. Den døde mer og mer over 1 km mens jeg kjørte hjem. til slutt var den helt død... Bytta Coil, og vips gikk bilen. Vet ikke om det har noe å si om hva slags coil det er..? Min var ihvertfall av den typen med papirisolasjon.. (ligger lagvis inni) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Det trodde jeg og. Men på opelen var det akkurat nok liv til at den putra litt. Den døde mer og mer over 1 km mens jeg kjørte hjem. til slutt var den helt død... Bytta Coil, og vips gikk bilen. Vet ikke om det har noe å si om hva slags coil det er..? Min var ihvertfall av den typen med papirisolasjon.. (ligger lagvis inni) Sikkert riktig som du sier, men jeg skjønner bare ikke så mye visst denne går i filler så fort :hvaskjera Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 coilen kan krangle lenge den. hadde en gang en golf som begynte å miste effekt. etterhvert var den ikke å få igang når det var kaldere enn minus 10. feilen viste seg å være coilen. jeg kjørte faktisk en hel vinter med den coilen... Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Sikkert riktig som du sier, men jeg skjønner bare ikke så mye visst denne går i filler så fort :hvaskjera Coil kan gå med en gang eller aldri, de.. Det er jo ganske tynn isolering inni.. gamle Lincen har ennå originale coilen fra 69. sprek og fin.. men opelen svei dem hele tiden.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 hehe....det var faktisk coilen ja cheers Fikk byttet den istad og fikk en ny av gutta på sarpsborg motor, også var det rett ned til magnus motor for clutchen fiksing :) Spørsmålet er jo nå hvorfor coilen gikk ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodge_polara Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 ikke spør....bare reparer og kjør! kan være produksjonsfeil!, for høy ladespenning, feil formotstand, du har latt tennninga stå på slik at coilen ble overopphetet, den kan ha blitt overopphetet uansett... ikke vits i å spandere nattesøvn i å spekulere på slikt:) var med på tur med en flamethrower-coil, og den SPRAKK(ble for varm, tror det må være fordi den var montert på innsuget), og da ble det tenningsfusk! gikk bare ved lett,lett gasspådrag! skjønte ingenting, sprekken va vanskelig å se også, siden coilen så fin ut på avstand! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 ikke spør....bare reparer og kjør! kan være produksjonsfeil!, for høy ladespenning, feil formotstand, du har latt tennninga stå på slik at coilen ble overopphetet, den kan ha blitt overopphetet uansett... ikke vits i å spandere nattesøvn i å spekulere på slikt:) var med på tur med en flamethrower-coil, og den SPRAKK(ble for varm, tror det må være fordi den var montert på innsuget), og da ble det tenningsfusk! gikk bare ved lett,lett gasspådrag! skjønte ingenting, sprekken va vanskelig å se også, siden coilen så fin ut på avstand! Hehe...sant det du :) Jeg har også den montert på innsuget og jeg tror det er derfor den streika... får vel kanskje prøve å finne en annen plass :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.