Gå til innhold

Forsterker til DY9412...

Ranger emnet

Chill

Anbefalte innlegg

skulle hatt en forsterker til å drive 2stk dynabel DY9412, har sett på http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15003&PHPSESSID=bd12f50b870bf030ff2f803b79797ef8 og lurte på om den var bra nok,event om det finnes noe i billigee prisklasse? helst billigere om det er mulig. og åssen vil en Dynabel BF4501 http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm drive dem?? skal ikke i noe db drag,så lurte på om det var nødvendig med en "stor" forsterker. hvis ikke den forsterkeren fra dynabel kan skade subbene fordi den er for dårlig?

MHV Jolle

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skader ikke subbene om du ikke spiller for høyt med den så den blir overbelastet. en for stor forsterker kan også skade om du spiller for høyt med den. forskjellen er at du kan spille høyere med en stor forsterker uten å skade elementene pga den ikke blir overbelastet og gir ut et rent signal. derfor er det bedre med en stor forsterker, siden du kan spille relativt høyt, og fremdeles ha litt i reserve om du har behov for dette uten at lyden blir dårlig eller at elementene tar skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kople en forsterkes pr. Sub. Altså bro kople en forsterker til hver,eller er det tull? At man ikke vil se eller høre forskjell??

det er jo bare snakk om at du vil få ca 100W totalt mer effekt med 2 forsterkere fremfor en da, så hvor mye tjener du på det? det er ikke hørbar forskjell engang med tanke på effekt og trykk. du får jo litt mindre forvrengning og mer headrom, men har mine tvil på at du vil merke stor forskjell i praksis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brokoble en monoblokk? hmm, *tenke*

du får ikke brokoblet en enkel monoblokk, men kanskje du får brokoblet de 2 sammen? tenkte ikke over det.. om det går blir det bra ja, da får du jo ca 2400W RMS i 2 ohm. men trodde de pleide å nevne om det gikk eller ikke på sdene dems, for det er vel ikke alle dette går med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var egentlig det jeg ville frem til ja uhhmmwhat? fikk bare ikke formulert det riktig.. tror det går i kople sammen disse, etter hva jeg har hørt skal det gå ann å "linke" dem på en måte..

blir en grei total effekt da ja :magic

Har du fått bekreftet at det går av dynabel? er litt leit og kjøpe 2 stk også går det ikke=\

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle hatt en forsterker til å drive 2stk dynabel DY9412, har sett på http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15003&PHPSESSID=bd12f50b870bf030ff2f803b79797ef8 og lurte på om den var bra nok,event om det finnes noe i billigee prisklasse? helst billigere om det er mulig. og åssen vil en Dynabel BF4501 http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm drive dem?? skal ikke i noe db drag,så lurte på om det var nødvendig med en "stor" forsterker. hvis ikke den forsterkeren fra dynabel kan skade subbene fordi den er for dårlig?

MHV Jolle

Har testett det ellementet med den forsterkeren (Dynabel BF4501)

Jeg for min del syns det passet godt i sammen, ser ingen grunn til å kobble sammen 2 stk for brokoblet, når du kan ha en til hver basser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ingen grunn til å brokoble 2?

ved å brokoble går du fra 900W totalt til 2400W, det er grunnen... hellothere

men du kjører jo 2 forsterkere på 2 ellementer. men som du sier, det går ikke.

Jeg har en mening att en forsterker til hver sub er best på slike kraftige subber.

Selv om du mer en dobbler effekten ved brokobbling så liker jeg det ikke.

På mindre krevende ellementer så gjør også jeg det, med 4 kanals forsterker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider