oter11 Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 sliter med at når jeg girer fort fra 1-2 gir så skraper det noe jævlig. og istad så sluret den også på 1-3 gir,det ga seg etterhvert,men den er fremdeles ugrei fra 1-2 gir. clutchen tar helt ytterst på pedallen. er det bare å skaffe seg ny kasse,eller går det å justere det?det er vel clutchen som er problemet og ikke sync ringene? 230at motor med en 5trinnskasse. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 sliter med at når jeg girer fort fra 1-2 gir så skraper det noe jævlig.og istad så sluret den også på 1-3 gir,det ga seg etterhvert,men den er fremdeles ugrei fra 1-2 gir. clutchen tar helt ytterst på pedallen. er det bare å skaffe seg ny kasse,eller går det å justere det?det er vel clutchen som er problemet og ikke sync ringene? 230at motor med en 5trinnskasse. Jeg sliter med giring fra 2. til 3. - der er det sync ringene som er dårlige. Skal bytte til Getragkasse til høsten uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 men kan det være clutch vaieren som er for slakk?og kan den strammes? om det er sync ringene så skal den vel ikke slure. og clutcen skal vel ikke ta helt ute? Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hvis pedalen tar helt ute så er det vel et tegn på at clutchen er slitt. Da kan den strammes! Prøv å sett på håndbrekket og sett den i gir..prøv så å kjøre for å se om den slurer da. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hvis pedalen tar helt ute så er det vel et tegn på at clutchen er slitt. Da kan den strammes! Prøv å sett på håndbrekket og sett den i gir..prøv så å kjøre for å se om den slurer da. trenger nesten bare å komme borti pedallen før den tar,er det lett å stramme vaieren?er ikke akkurat mekanikker Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hmm..prøv det jeg sa først for sikkerhetskyld! Er ikke noe problem å stramme den. Er ikke sikker på hvordan man gjør det på din..har litt annet system på min. Men noen her kan vel forklare som har gjort det? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 ps. jeg har hørt om folk som blir kvitt ulyder, ved å bytte olje(!) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 texascom, hvilken kasse har du? tipper du har m45? Selvom det bare er 4 gir på m45'en, så synes jeg det er ei veldig tight og fin kasse, ingenting slark, girer lett og presist. stort pluss at den tåler mye juling + at det er lite driverkseffektap i den=D Får se om det ikke blir m90 eller getrag 265 når jeg har spart opp litt cash. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Kløtsjen min tar oxo nesten helt ute, skal prøve å stramme den til uka! -Kan noe gå til hel*ete hvis jeg strammer vaieren, og kløtsjen er slitt? -Noen som vet? Tror ikke den slurrer ennå, men har aldri skifta kløtsj eller tatt ut kassa på denna bilen, så gud veit hvilken stand kløtsjen er i! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 texascom, hvilken kasse har du? tipper du har m45?Selvom det bare er 4 gir på m45'en, så synes jeg det er ei veldig tight og fin kasse, ingenting slark, girer lett og presist. stort pluss at den tåler mye juling + at det er lite driverkseffektap i den=D Får se om det ikke blir m90 eller getrag 265 når jeg har spart opp litt cash. Har M47. Den liker ikke rask giring ved 7100rpm gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Har M47.Den liker ikke rask giring ved 7100rpm gitt... hadde vel ca 6000rpm jeg også,går ikke over 7000rpm min,og takk for det :) får kjøre litt penere heretter,så holder den en stund til,så får vi se om det blir ny motor neste sommer. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 hadde vel ca 6000rpm jeg også,går ikke over 7000rpm min,og takk for det :) får kjøre litt penere heretter,så holder den en stund til,så får vi se om det blir ny motor neste sommer. Denne giringen er da ved banekjøring da.. Blir ny motor på meg til neste år også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Denne giringen er da ved banekjøring da.. Blir ny motor på meg til neste år også. og min er på offentlig vei Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg