Damien Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hei hopp, jeg går bare rett på sak. Har en 88' e34 535i(manuell selvfølgelig), og den går rett og slett ikke så godt som den skal. Bilen er liksom ikke helt med. Tenkte først det var clutchen, men har slått det fra meg ettersom den ikke slurer. Motoren går forferelig treigt opp på turtall, spesiellt er det merkbart i 2. gir da den napper og drar litt på vei fra 2500-4500. Kan det være at jeg har kompressjonsproblemer? Gåen topp pakning\stempelringer, ett eller annet? Bilen er rett og slett helt rar. Kan virke som motoren ikke får nok smørning rett og slett (føles sånn iallefall) siden den ikke er så villig til å gå fort opp på turtall. Motoren sparker liksom i slow motion om dere skjønner..Noen innspill? -Erlend Siter ____________ BMW e34 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Damien Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Og sånn i tilfelle, hvor mye må jeg gi for en ny motor? (komplett 3,5) eller en M5 maskin? Siter ____________ BMW e34 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Får den tilstrekkelig med bensin? Er LMM fucka eller får den falskluft? går den i nødmodus? Hvis du ruser den på tomgang, går den jevnt ned igjen slik den skall? eller "lugger" den på vei ned mot tomgangsturtall? Noen tegn på rusk i bensinen (se på avgassene), hvordan ser oljen ut? noen lekasjer? ;) Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Damien Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Skal sjekke lmm og rense den. Den har seg som sagt en del byger der den går som et uvær og av og til er den HELT dau. Oljeskift er planlagt i SVÆRT nær framtid, så får se åssen det går etter jeg har gjort det! Takk for svar. -Erlend Siter ____________ BMW e34 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Hei hopp, jeg går bare rett på sak.Har en 88' e34 535i(manuell selvfølgelig), og den går rett og slett ikke så godt som den skal. Bilen er liksom ikke helt med. Tenkte først det var clutchen, men har slått det fra meg ettersom den ikke slurer. Motoren går forferelig treigt opp på turtall, spesiellt er det merkbart i 2. gir da den napper og drar litt på vei fra 2500-4500. Kan det være at jeg har kompressjonsproblemer? Gåen topp pakning\stempelringer, ett eller annet? Bilen er rett og slett helt rar. Kan virke som motoren ikke får nok smørning rett og slett (føles sånn iallefall) siden den ikke er så villig til å gå fort opp på turtall. Motoren sparker liksom i slow motion om dere skjønner..Noen innspill? -Erlend Kan det være tenningsproblemer? Ledninger, fordeler-lokk, coil evt.jording? Tviler på at det er et smørningsproblem.. Ser forresten ut som du har lik bilen min (velvet blue metallic) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Damien Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Var en som sa til meg at det muligens kunne være det ja! Bilen skal gjennom en SERIØS sjekk for å få alt i tipp topp stand før jeg selger den. Høystbydende over 60k :) Og Jarli: Er ikke samme farge faktisk, jeg har en litt annen en. Vil ikke oppgi fargekoden, hæhæ:) får et ganske pent spekter av farger i sol lys(Lilla, blå, rød osv) og så er den marineblå\svart i mørket. pent skal det værra :) Her er forresten bedre bilder av bilen:) Siter ____________ BMW e34 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg