thorh Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Var ute å kjørte her om dagen og plutselig merker jeg en rar lyd. for meg kunne det høre ut som om det var noe løst et sted. og så kommer det en bakke og jeg må gire ned for den begynner å dra dårlig, så stopper jeg og da ryker det ut av hullet til luftinga, har greenfilter så har et annet filter som sitter over åpninga til toppen.. kjørte motorn "litt" varm.. nå startern ikke,, noen som har erfaringer?? Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Var ute å kjørte her om dagen og plutselig merker jeg en rar lyd. for meg kunne det høre ut som om det var noe løst et sted. og så kommer det en bakke og jeg må gire ned for den begynner å dra dårlig, så stopper jeg og da ryker det ut av hullet til luftinga, har greenfilter så har et annet filter som sitter over åpninga til toppen.. kjørte motorn "litt" varm.. nå startern ikke,, noen som har erfaringer?? Opplevde det samme med MC'n her på onsdag, damp fra oljepåfyllingslokket når jeg åpnet det å skikkelig ulyd minuttene føre. Hos meg så har veiva slått hull i veivhuset å nå får jeg ikke dratt notoren rundt en gang. Kan vel være noe av det samme som har skjedd med deg, med untak av hull i blokka. Høres ut som om du har et lager problem i bunn av motoren, muligens råder (rådebank) eller det som værre er. Har du vært nøye å sjekke olje og kjølevann? Hvordan er nivået på disse nå? Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Opplevde det samme med MC'n her på onsdag, damp fra oljepåfyllingslokket når jeg åpnet det å skikkelig ulyd minuttene føre. Hos meg så har veiva slått hull i veivhuset å nå får jeg ikke dratt notoren rundt en gang. Kan vel være noe av det samme som har skjedd med deg, med untak av hull i blokka. Høres ut som om du har et lager problem i bunn av motoren, muligens råder (rådebank) eller det som værre er. Har du vært nøye å sjekke olje og kjølevann? Hvordan er nivået på disse nå? vært ganske nøye med olja,, den ser bra ut nå.. ikke mer vann. når jeg stoppa så jeg at den var nesten helt full, men når den var færdi med å ryke i fra seg så var det dårlig med vann igjen. frykter det værste. Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Høres ut som en toppakning som har tatt kvelden hvertfall. Første gang jeg fikk problemet, for ett par år siden, så hørte jeg noen klang-lyder fra motoren, fikk kjørt noen kilometer da alle instrumenter viste ok. Stoppet, og da røyk det ut av luftfilteret.. Det var toppakningen som var gåen.. Enkel sak og bytte da :D Koster vel ca 2500-3000kr å fikse selv. Registerreim med løpehjul Innsugspakning Toppakning Toppdekselpakning Topplokksbolter (Strekkbolter) Kjøp alt orginalt på ford. For å få verksted til å ta jobben: Ford tar vel ca 12 000 kr Snap-Driver tar 14 000kr (hvertfall når jeg sjekket) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Da er jeg i gang med å pelle i fra hverandre alt i motorrommet . tar gjærne i mot tips og sånn (hva jeg trenger å ta av osv).. dette kommer til å ta tid:) Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Da er jeg i gang med å pelle i fra hverandre alt i motorrommet . tar gjærne i mot tips og sånn (hva jeg trenger å ta av osv).. dette kommer til å ta tid:) Regner med du er godt i gang allerede. Men slik jeg har gjort det så har jeg løsnet innsuget, EGR'en, "Coilen", Vannpumpa, motorfeste på venstre side.. I den forbindelse så tar du også ut dunken til kjølevannet. Jeg lot manifolden stå igjen på blokka og løsnet eksosrøret akkurat der som manifolden går over til ett rør. Du må også ta ut kammene og da kan du la kamdrev'ene stå på, så slipper du å stresse med å sette de på igjen. Vær forsiktig når du løsner og skrur på kammene igjen, at du følger strammerekkefølgen så de ikke knekker eller lignende.. Lykke til ! :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 hva er EGR? og åssen i all verden løsner man viftereima?? Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 EGR er vel dette eksos gjenvinningssystemet Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 EGR - Exhaust Gas Regulation Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.