Morten 3 Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Det jeg lurer på er hvor mye skal G60 lade med orginalt hjul.? Satte inn turbotrykks måler i dag. Det er en slik en som går fra -1 til +2 kg/cm3. Koblet den inn på vacuumslangen som går på bensintrykkregulatoren. Starter opp så går den på minus siden, men ved full gass går den til ca 0,3.:cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 0.6 orginalt. Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Det jeg lurer på er hvor mye skal G60 lade med orginalt hjul.?Satte inn turbotrykks måler i dag. Det er en slik en som går fra -1 til +2 kg/cm3. Koblet den inn på vacuumslangen som går på bensintrykkregulatoren. Starter opp så går den på minus siden, men ved full gass går den til ca 0,3.:cab Du må ut å kjøre. Finn deg en lang svak oppoverbakke og dra den helt ut på 2 giret ( gjerne 3 .. men da går det litt fort)... Du skal da ha 0,6 bar ladetrykk Vet du om laderen er overhalt ?? dette bør gjøres !! Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Vet ikke hvor mye den har gått etter forrige overhaling.Skal til overhaling i høst. Syntes den virker greit, men man vet jo aldri med de laderene. Har det noe å si om bilen er chipet? Tenker da på ladetrykket. Skal vel være det samme de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Er nok ladehjul str som styrer ladetrykket (og selvsagt stand på lader). Lader du 0,3 bar og ikke har noen lekkasjer, er det 99,5% sikkert at laderen din ikke kan overhales. Ta av staget til returspjeldet, la motoren gå på tomgang og lukk returspjeldet, da vil du høre om det lekker noen steder Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Ok. Skal prøve det. Skal også prøve en annen måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Do you know how to test your boost levels? 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) :thumb Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Hva menes med MFA celector? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Knappen til kjørekomputeren. Står vel MFA1 og MFA2 på hendelen. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Var ute og prøvde den metoden med kjørekomputeren. Står at vis en har over 104 så har man vacuum lekkasje. Jeg hadde over 300. Prøvde også å kjøre i en slakk oppoverbakke med fullgass på 3 gir. Da ladet den 0.6 ved 7000o/min. Skal prøve å ta av staget på returspjeldet i morgen og høre etter lekkasjer. Regner med at det er susing jeg skal høre etter? uhhmmwhat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Var ute og prøvde den metoden med kjørekomputeren. Står at vis en har over 104 så har man vacuum lekkasje. Jeg hadde over 300. Prøvde også å kjøre i en slakk oppoverbakke med fullgass på 3 gir. Da ladet den 0.6 ved 7000o/min. Skal prøve å ta av staget på returspjeldet i morgen og høre etter lekkasjer. Regner med at det er sussing jeg skal høre etter? uhhmmwhat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.