Gå til innhold

Høyttalere plassen i dørsider på Merc C180

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som om det fins noe slike "utbyggings ringer" eller noe slags til merc w202 C-klasse 180 ?

Skulle gjerne har prøvd noen slik, hvis det finnes? Dørene så sitter det 5" eller 5,25" høyttalere, men skal ha inn 6.5" istedetfor.

Har dessvere prøvd litt div. for å få montert 6.5" der ,men ikke lykkes ennå.

Det er litt pga jeg ønsker å bruke opp igjen de originale dekselere som er til dørene der og ikke ønsker å ødelegge dørtrekket/døra pga dette..

All tips - råd mottar med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen her som om det fins noe slike "utbyggings ringer" eller noe slags til merc w202 C-klasse 180 ?

Skulle gjerne har prøvd noen slik, hvis det finnes? Dørene så sitter det 5" eller 5,25" høyttalere, men skal ha inn 6.5" istedetfor.

Har dessvere prøvd litt div. for å få montert 6.5" der ,men ikke lykkes ennå.

Det er litt pga jeg ønsker å bruke opp igjen de originale dekselere som er til dørene der og ikke ønsker å ødelegge dørtrekket/døra pga dette..

All tips - råd mottar med takk ;)

Transmedia har Poket paneler for motasje på dørsidene tilpasset C klasse. Denne passer for 6,5".

Men om du vil beholde dørsiden original, finnes det overganger.

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på den linken du ga meg.. ;)

*Mercedes C-klasse W202 før sept1997 - dørtrekk for 2x6.5" +4"

*Høyttalerovergang MB W202 fordør - overganger

Hadde selvfølgelig vært kult med disse hele dørtrekkene, hvis jeg forstår det helt riktig så er dette vel en hel dørtrekk?

Er det da åpent bak høyttalere på disse dørtrekkene -slik at høyttalere skal bruke døra som en "kasse" ?

Men disse overgangene virker greit sak å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på den linken du ga meg.. ;)

*Mercedes C-klasse W202 før sept1997 - dørtrekk for 2x6.5" +4"

*Høyttalerovergang MB W202 fordør - overganger

Hadde selvfølgelig vært kult med disse hele dørtrekkene, hvis jeg forstår det helt riktig så er dette vel en hel dørtrekk?

Er det da åpent bak høyttalere på disse dørtrekkene -slik at høyttalere skal bruke døra som en "kasse" ?

Men disse overgangene virker greit sak å prøve.

Er nok ikke ett helt dørtrekk. Dette er kun den plata du ser som høyttalerene er montert i og for å få dette til å låte og se bra ut må de litt tid og finarbeide og mye skjæring i de originale dørtrekkene.

Men hvis alt blir tett og ordentlig fy f og det spiller.

Har prøvd dette i en BMW E39 Med 2x6.5" MB Quart Refrence og med en 4 kanals McIntosh forsterker på. Jeg mente eieren kunne kutte ut bassen men ble til det allikevel.

Mvh

Christopher

BMW 320DAT ESS tuklet med.

Bilstein understell

20" Black edition felger

Double exhaust 2x4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider