Gå til innhold

Perkrs' M3 E30 Sport Evo '90

Ranger emnet


PK

Anbefalte innlegg

Hei, ville bare påpeke at det såvidt jeg vet kun er den amerikanske utgaven av e30 M3 som har 4:10 utveksling, og de har også en annen gearkasse (ikke dogleg kassen med første bak til venstre.)

 

Standard europeisk e30 m3 har 3:25 utveksling, mens Sport Evo har 3:15.

Standard europeisk e30 m3 gjør ikke 0-100 på 7,1 men på 6,7 (pr. instruksjonsboka), mens målinger foretatt viser at det reelle tallet gjerne ligger mellom 6,3 og 6,5 .... så en 325 med 4:10 utveksling kjører nok ikke fra en e30 m3.... men har får jo mye gearing iallefall.... :-)

 

Har hatt både e30 325 og e30 m3, og har kjørt mot m3 i 325 og mot 325 i m3.... og må bare si at m3'en legger seg ut etter 1.gearet og drar sakte men sikkert fra.... og svingene... ja de snakker vi ikke om engang :-)

 

 

DOH

 

Har kjørt mot en trimmet 325i en gang. Han tok meg nesten på første giret, men etter det var han sjanseløs, til og med mens jeg hadde hjulspinn i 2. giret. :fire:

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kompis av meg her oppe har kjøpt/importert seg e30 m3 nå 140k 90 mod

er dette billig..... han kommer forresten til å ødelegge den ... kan ikke å kjøre bil .. han har hatt 10-15 biler på 4 år å kræsja alle.... han kalles kræsjstadmo

 

Det er vel sånn cirka så billig man kan få en '90 modell til dags dato.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Her er bildene: WOHOO!!!!

 

gaardsrom.jpg

wohoo.jpg

Bilde14895.jpg

Bilde15636.jpg

 

Nytt ratt:

 

nyttratt.jpg

 

Min gode 316i bruksbil:

 

Bilde15012.jpg

 

Fars Z4 2.2i Kompressor/Intercooler ACS:

 

farsbil.jpg

 

En kamerats 528i '98:

 

anderss528i.jpg

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Helt siden jeg fikk bilinteressen for rundt 5 år siden har jeg alltid syntes at BMW M3 E30 er blant de tøffeste bilene i sin årsklasse! Din bil er absolutt ikke noe unntak! Ta godt vare på den, og si ifra til meg når du skal selge den! :)

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg fikk bilinteressen for rundt 5 år siden har jeg alltid syntes at BMW M3 E30 er blant de tøffeste bilene i sin årsklasse! Din bil er absolutt ikke noe unntak! Ta godt vare på den, og si ifra til meg når du skal selge den! :)

 

 

Skal prøve å huske det. Men blir neppe aktuelt.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nydelig M3 du har!!

Godt å sjå at folk tar vare på M3 ene:)

 

Takk takk.

 

Kan informere om at K-Mac camber/caster justeringsplater er montert.

Pluss et meget grom OMP 4-punktsbelte.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres innterisant ut!!Hva koster det??:worshipbm

 

 

OMP beltet: 1400,- hos Kollevold.

K-Mac camber justering: 2000,- +frakt (tror jeg, husker ikke helt) fra Turner Motorsport.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for en nydelig bil:respect

Gud som jeg savner min gamle :(

E30 Er og blir den bilen jeg alltid kommer til huske og drømme meg tilbake til. Den dagen jeg får så mye kr at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av dem skal jeg kjøpe meg en E30 M3 til bare for å ha den stående og kjøre den når jeg trenger ett smil rundt munnen:thumb

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår