Gå til innhold

Skal kjøpe DV-kamera....

Ranger emnet

Finepix

Anbefalte innlegg

haha, sykt! sitter akkurat her og ser på de samme to selv. :)

650 er nyere og har litt høyere oppløsning, så jeg tror jeg vil gå for det.

Tror nok det kan vært værdt pengene, men jeg er ikke heeeelt sikker enda.

Det som er ekstra knall med Canon sine kamera er at de har realtime konvertering

fra analog til digital. Da kan man f.eks. overføre gamle VHS filmer til DV og så brenne dem

ut på DVD senere. Høres knall ut egentlig! Greit hvis man har gamle uredigerte opptak

fra analoge video kameraer også.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte canon mv550i 1 uke før jul, mitt første kamera og jeg er veldig fornøyd :)

bildekvaliteten på photo er litt dårlig, men er ikke det jeg bruker det til uansett så det er ikke no problem for meg.

kjøpte også pinnacle studiodv og firewirekort og dette funker helt perfect :)

morsomt å redigere egne opptak

lykke til med kjøp av videokamera

jeg angrer ikke på mitt canon mv550i videokamera

mvh

Hobnob

oahhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt MV650i i hvertfall!

Så da kan dere andre se frem til at jeg skal prøve meg som regissør etter de

bil-treffene jeg skal på i sommer! ;)

Tror det kamera gir ganske mye for pengene. Den største forskjellen fra 550 til 650 er at 650

har 800.000 pixler i stedet for 500.000.

mvh Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som gjør 800.000 pixler mot 500.000 pixler bra er at bildet blir bedre og kvaliteten på zoom over 22X blir noe bedre

er mulig du kommer til å bruke zoomen over 22x men jeg har ikke funnet bruk for den ennå :) uansett så har du fått deg et veldig godt kamera

oahhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. :)

Er usikker på hva jeg trenger av ekstra utstyr da og hva som følger med til kamera av hva jeg trenger.

SB Audigy lydkortet mitt har visst FW inngang, så den skulle være grei. Og software skal jeg

klare å skaffe... Håper FW kabel følger med til kamera.

Noe mer jeg trenger for å gi Spielberg en skikkelig utfordring?

mvh Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver selv og filmer/redigere fra biltreff har selv et Panasonic NV-DS150 som fungerer fantastisk, så sjekk ut om noen selger det brukt en plass......

som redigeringsutstyr er dette bra

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26890&t=869&l=2&AvdID=6&CatID=5&GrpID=4&s=pl

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=29938&t=869&l=2&AvdID=6&CatID=5&GrpID=4&s=pl

men jeg ville gått for den øverste, eller sjekket om jeg fant programmene på nettet og kjøpt kun et firewire kort uteom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har både Canon og Sony DV kamra. Jeg ville gått for Sony var jeg deg. Er bedre bilde og lyd på de syntes jeg. Mitt Canon kamra er nyere og bedre men det syntes ikke jeg. Har et NYTT Sony kamra PC8 som du kan få til 8998,-

send meg en PM dersom du er int

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Hei jeg har både Canon og Sony DV kamra. Jeg ville gått for Sony var jeg deg. Er bedre bilde og lyd på de syntes jeg. Mitt Canon kamra er nyere og bedre men det syntes ikke jeg. Har et NYTT Sony kamra PC8 som du kan få til 8998,-

send meg en PM dersom du er int

http://no.kelkoo.com/shopbot/search.jsp?from=shopbot&catPath=no%2Fcamcorders&catId=123501&brand=Sony&title=pc8&mn=&mx=&x=0&y=0

????

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

som redigeringsutstyr er dette bra

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26890&t=869&l=2&AvdID=6&CatID=5&GrpID=4&s=pl

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=29938&t=869&l=2&AvdID=6&CatID=5&GrpID=4&s=pl

men jeg ville gått for den øverste, eller sjekket om jeg fant programmene på nettet og kjøpt kun et firewire kort uteom

Trenger jeg FW kort når jeg har FW port på Audigy kortet da?

PC software skal jeg vel klare å skaffe meg... ;) Er vel hardware jeg lurer på hva jeg trenger.

Originally posted by RS2

Du selger det dyrere enn det koster i butikken? :) Skal vel være bra dum om

man vil kjøpe da tenker jeg. :D

Ellers vet jeg ikke om jeg stoler på Sony egentlig. Har hatt for mye dårlige

erfaringer med produkter derfra. Men på DV er de sikkert bra. Canon ser ut til å ha litt flere funksjoner i forhold til PC8 fra Sony.

Hvorfor selger du Sony camera hvis du liker det bedre enn Canon camera?

mvh Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Du selger det dyrere enn det koster i butikken? :) Skal vel være bra dum om

man vil kjøpe da tenker jeg. :D

Hvorfor selger du Sony camera hvis du liker det bedre enn Canon camera?

Kan se ut som RS2 er en liten optimisst ja.... Men det er vel lov å prøve seg:D

Uansett har jeg også bestemt meg for å bestille et nytt 650i, men oppdaget til min store overraskelse at ingen av de jeg sjekket hos hadde det på lager...:( PS-Data skulle få de inn den 31, men det er jo en uke til.....

Hvor har du bestilt? Leveringstid?

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Uansett har jeg også bestemt meg for å bestille et nytt 650i, men oppdaget til min store overraskelse at ingen av de jeg sjekket hos hadde det på lager...:( PS-Data skulle få de inn den 31, men det er jo en uke til.....

Hvor har du bestilt? Leveringstid?

Har samme problem ja! :) Jeg har bestillt hos http://www.telebutikken.no fordi de var billigst. Skal få inn i morgen

i følge sin egen oversikt.

Men jeg holder et øye med http://www.xd.no for å se når de får inn. Hvis de får inn der først, så kan det være jeg avbestiller hos telebutikken. Tror jeg får følge med på PS Data også, hehe..

Er sånn når man vil ha noe at en helst skulle hatt det i går vettu!

mvh Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

hehe ups må jeg vel si der ja. Er ikke mitt kamra det PC8 kamra spurte bare om pris jeg. Husker ikke helt hva det sony kamra mitt heter. Men sony har night shot da

Ok! :)

Canon har "super night shot" som er i farger da.. Går ned til 0 lux på 650i versjonen.

Har ikke sett noe test på det, men det høres jo ganske imponerende ut.

mvh Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider