Gå til innhold

Nytt Roadster Coupe prosjekt!!


TTgutt

Anbefalte innlegg

Håper dette kan bli en lærerik tråd for de som er hekta på Smart, jeg skriver også på engelske forum, så blir litt copy and paste, så beklager at den vil bli på engelsk, men skulle vel ikke by på for store problemer, happy reading!

 

Well since the fortwo now is passe....I will start off a new thread, with my new project, hopefully this thread could give some ideas, and giving solutions on how to, and discover problems, and most important how much hp could the 700cm handle eg :-)

 

First picture!

 

http://i6.photobucket.com/albums/y229/Smartalpine/Resizeof2005-07-22012.jpg

 

The car is a 2003 80bhp Smart Roadster Coupe, colour combination champagene remix/Silver (under change) bought in UK/Wales

 

Mods that have been carried out

 

1. Quad Exhaust

2. Crossed and drilled discs

3. Green stuff pads

4. Ferrari Grill

5. 16" Chrome Schmidt Wheels (temporarily) 18" Lorinser speedy will come...

6. Resprayed all the grey plastic (light/license plate surroundings) in Jack Black, plan is to do the intire car in Jack Black, but the result as far is looking good, so its under heavily thinking...lol

7. Tinted Windows

 

This will be carried out by the 2 next weeks.... hoping to increase power to some seriously stages...lol

 

1. Install 10 Pipe Oil Cooler

2. Install a modifisert Garret turbo, from the Brabus 101, with larger rotor, ballbearings, sharper and more blades and larger innlet

3. Install Race Cams

4. Install Ported Sylinder Heads

5. Stage 2 Remap from Evil Twin

6. Intercooler Pipes fra Janspeed

7. Forge Dump Valve

8. Larger Jets

9. New suspension

 

Hopefully this will reach a maxximum of hp made to last in a everyday car..When it comes to amount of hp, it would be hard to say what this can result in, so it would be done a dyno test in the end...

 

My plan/dream hope for this is to acchieve between 140 - 150 hp, but i Think the car will have approximately somewhere around 130, if i dont get it I will get dissapointed, and more mods are required.

 

So keep watching this tread, and please free to come with feedback, positive and negative, and I will give you lots of pics, and info...

 

Norwegian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette ja.. Men tror ikke clutchen tåler over ca 130hk..? (Veit the er NM som bestemmer det.. men mener jeg har sett det et sted..) Innstalere Brabus Clutch?

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette ja.. Men tror ikke clutchen tåler over ca 130hk..? (Veit the er NM som bestemmer det.. men mener jeg har sett det et sted..) Innstalere Brabus Clutch?

 

Clutch og gir boks skal håndtere ca 140hk med en feilmargin på ca 10% så da er man jo opp mot 150, som er mlet, men regner vel ikke med å få 150hk med en gang, de modifikasjonene som blir gjort nå utgjør vel en 135+ hk, så da går det akkurat.... men vi får se, det skal bli spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Blir bra dette ja.. Men tror ikke clutchen tåler over ca 130hk..? (Veit the er NM som bestemmer det.. men mener jeg har sett det et sted..) Innstalere Brabus Clutch?

 

 

Du hadde rett der gitt, nå blir det ordentlige saker ombord....hehe

Det er ventet en effekt rundt 150hk, og det skal bli den raskeste smarten som er bygget i UK, om man ikke tar med den med med motorsykkelmotor, og biturboen da, vel og merke....

De holder på å lage en customized racing clutch i kevlar, det er noen motorsykkel ingeniører som skal lage dette.... så det kan bli spennde, Brabus clutchen var ikke noe særlig å skryte av.... den tåler bare litt mere juling enn original.... deter jo bare 20 hk mer og noe mer NM, snakket med en på et annet forum og han har chippet sin roadseter til ca 115 hk og byttet clutch 2 ganger allerede..... heldigvis gikk det på garantien for han, så han vurderer brabus clutchen, den er bra for chiptrimmede biler, men min blir jo mere modifisert...Brabus Clutchen koster ca 2500 i UK....

 

Gleder meg som et lite barn nå, skal hente bilen i helgen, men grunnet clutch prosjekt og et litt hemmelig prosjekt må jeg tilbake igjen til UK for å få installert godsakene i sept....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår