240tuning Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Kjøpte en B230FT motor 97-mod, for en måned siden. Er d Garrett- eller Mitsubishi-turbo som er orginalt på denne motorn? D står en Mitsubishi-turbo på motorn nå, men snakka med noen som trodde at det var turbo fra en FK motor som stod på. Noen som vet noe ? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 På min b230ft 1993 modell, er det Garret turbo som står på, motoren er orginal, bortsett fra åpent konfilter og 3" JT all the way. Etter det jeg vet er det visstnokk ikke foretatt noen spesielle endringer på ft motorene fra 1993 og fremover.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalagutt Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Det ble Mitsubishi turbo fra -95. Eneste forskjellen visstnok på FK og FT er wastegate'n, og kanskje noen andre småting. Siter x 90 Volvo 745 GLT (Solgt) x 93 Ford Sierra 2.0 CLX stv (Solgt) - 95 Volvo 855 T-5 x 93 Volvo 855 GLE (Solgt) x 87 Ford Escort 1.6 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Kjøpte en B230FT motor 97-mod, for en måned siden. Er d Garrett- eller Mitsubishi-turbo som er orginalt på denne motorn? D står en Mitsubishi-turbo på motorn nå, men snakka med noen som trodde at det var turbo fra en FK motor som stod på.Noen som vet noe ? vel,alle så nye ft OG fk motorer har samme turbo av merkat mitsubishi(13c) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 det er mitsu 13c turbo på min 94mod b230ft,etter hva jeg vet så ble garret turboen byttet ut med mitsu seint 93... Det ble Mitsubishi turbo fra -95. Eneste forskjellen visstnok på FK og FT er wastegate'n, og kanskje noen andre småting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Jeg har en 90 mod FT motor, der sitter det også en suuur mitsu 13c. Det er en bitteliten turbo. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 j har en 93 mod B230FT, og der sitter det en garret turbo... den er orginal... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 OK, takk for infoen alle sammen ! :) Da er d flere som har samme turbo som meg på FT ;) :pray Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 før jeg satte inn FT motoren, så hadde jeg tenkt å kjøpe meg dumpventil, men tenkte jeg kunne vente til motoren var på plass og hadde startet. Men nå har jeg et rundt sports-luftfilter rett på luftmengdemåleren og det kommer det jo ut mer poff lyd enn nesten nødvendig når en slepper opp gassen... Blir denne lyden borte, slik at det kun blir dumpventilen som poffer, dersom jeg monterer dumpventil i tillegg? det er en mitsu-turbo. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 før jeg satte inn FT motoren, så hadde jeg tenkt å kjøpe meg dumpventil, men tenkte jeg kunne vente til motoren var på plass og hadde startet. Men nå har jeg et rundt sports-luftfilter rett på luftmengdemåleren og det kommer det jo ut mer poff lyd enn nesten nødvendig når en slepper opp gassen... Blir denne lyden borte, slik at det kun blir dumpventilen som poffer, dersom jeg monterer dumpventil i tillegg? det er en mitsu-turbo. Helt borte blir den nok ikke,men jeg anbefaler deg ikke å plukke bort den orginale..da kan du fort få problemer med tomgangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 nei den blir nok ikke borte. på min kommer det lyd fra luftfilteret og dumpventilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 jeg mener å huske at mitshibitshi'en har bøyde blad, mens på garret er de rette. det gjør visst at mitshibitshi gir mer power, mener jeg å huske. lenge siden jeg leste om slikt nå. nonturbo for alle penga!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 pga de bladene får turboen raskere spol-up Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 men nå som lyden kommer ut av luftfilteret, kommer lufttrykket fra resterende luft i intercooleren ut gjennom luftfilteret. da må da turboen stoppe opp, for å snurre motsatt vei. er det slik d skjer? dette må da ihvertfall slite på turboen...... vil da en dumpventil spare turboen for dette? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 men nå som lyden kommer ut av luftfilteret, kommer lufttrykket fra resterende luft i intercooleren ut gjennom luftfilteret. da må da turboen stoppe opp, for å snurre motsatt vei. er det slik d skjer? dette må da ihvertfall slite på turboen...... vil da en dumpventil spare turboen for dette? Stemmer at lufta slår tilbake i turboen uten dumpventil ja..! Dette sliter hardt på turboen, Hvis man har en kraftig turbo som jobber litt så kan man faktisk knekke akslingen når lufta slår tilbake! Man får også en sinsyk turbolagg når turboen må stoppe får å så spole opp igjen... :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.