Gå til innhold

Bensinfilter på P11 (og muligens alt annet)

Dulle

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Nå er jeg litt sånn.."hva faen!"..Har noen av dere bytta bensinfilter på en SR20DE eller? Skulle egentlig gjøre det nå i kveld, men fikk det absolutt ikke til.

Problemene:

Slangen som går til innsprutninga, sitter med slangeklemme. Denne lar seg løsne enkelt, MEN, slangen gjør ikke det samme..den sitter bom fast. Hva gjør man når man er dum? JO, man kapper slangen. Greit nok, fikk av stumpene og alt. Men jeg tenkte jo ikke så langt som at slangen i bunn også satt sånn..

og her kommer jeg ikke til langeklemma engang, for det er sånne "vegger" rundt filteret i underkant.

Er det seriøst meningen at normale norske folk som er litt storvokste med bondehender skal klare å bytte den driten? Det endte i en -totalt- bøyd festebrakett til filteret, samt en skikkelig dårlig skrudd på ut-slange. Håper det holder da, og ikke spretter av når det blir litt trykk der..

Noen som har noen ideer? Eller har jeg gjort noe helt feil?

Alle synspunkter er mottatt med lykke.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, det gjorde jeg forsåvidt ikke. Tok aldri sikringa og det greine der..men det er jo ikke det som er problemet heller. Men sånn i ettertid vet jeg at jeg kommer til å gjøre det ordentlig neste gang. Hadde et par-tre åpne sår på fingrene, og fikk masse bensin utover, så jeg ble litt groggy etterhvert :P

Men det er fortsatt selve slangen og slangeklemmene som er problemet. Skal se i neste uke om jeg kan få hjelp av en kompis med små hender.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og skrur nissan til daglig, så der er det trangt ja. Bruker en tang som er for å løsne dørtrekkklips til å løsne slangene. Den metallkappa du snakker om er det bare å løsne i fra filteret og få trykket den nedover på "slangen". Husk å slippe av trykket på tanken, det renner ikke så mye bensin da. Nissan anbefaler å skifte ut den nedre slangen slik at den blir lengere og dermed blir det lettere å skifte etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider