RedFox Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Kjøpte meg et sånt vacuum-meter eller eco-meter som det heter.. Men monteringsanvisningen er skikkelig dårlig.. ikkeno bilder, kun tekst.. Det står at jeg skal koble meg inn på innsugningsmanifolden på motoren min.. Har sett at det går 2 eller 3 slanger inn på trottelhuset og rundtomkring.. Lurer på om det er denne her jeg skal koble meg inn på: edit: får legge til at det følger med en ekstra slange og T-nippel .. må koble meg inn i mellom slangen med andre ord.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Nå kjenner ikke jeg bilen din, og vet ikke hvor hullet er. Men du skal koble deg inn på en slange, festet til et hull som går rett inn i manifolden uten noen ventiler eller lignende. Hva slangen går til spiller mindre rolle, men om det er flere av samme slag så ville jeg tatt den som går til den minst viktige deler (heller en som går til en utslippskontrollsak, enn til fordeleren f.eks)..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Jeg skal ta noen bedre bilder i morgen, men er det noen som har gjort dette selv på sin egen bil eller har bilder av en installasjon ? tas imot med takk :) Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Jeg har gjort det, eller,dvs, jeg har lagt inn en dumpventil, men det er samme prinsippet. Du trenger en vacuumtilkobling som ikke har ventil, enkelt å greit. klipp slangen, putt inn en T kobling, tut å kjør. Ikke noe å stusse på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 hmm.. menne det jeg lurer på er hvordan jeg finner vacuumtilkoblinga.. Jeg har ikke titta på det enda, men jeg titta i haynesmanualen min, og der er det en slange til MAP sensorn.. Kan jeg bruke t-nippelen i mellom denne ? Eller blir det som du sa litt risikabelt? Jeg har MAP sensor som ikke sitter på luftinnsuget, men som er kobla til med noen slanger og drit.. aner ikke hvordan det funker.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Finn en slange, samme hvor den går, bare den er koblet til innsuget ditt på et vis. Da mener jeg etter gasserspjeldet og før ventilene, altså den store sølvfarga klossen du har merket. Klipp slangen og sett på t-koblingen. Resten skjønner du. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Vel, på min bil er det 3 vacuum slanger som er brukbar, jeg tok en som gikk til en ventil som stod i forbindelse med ABS sensoren av alle ting, gikk helt greit, det er fortsatt kun forhjulene som låser seg.... Kan ikke si noe annet enn prøv å se. MAP sensoren vil neppe merke forskjellen uansett, men du merker det! Koster deg bare en tier i slange om det går skevt, ingenting går i stykker. Du kan finne en annen slange da! Det er sikkert mer enn 1 iallefall, jeg har 10 stk på min ca..... du har sikkert 2-3 stik tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Originally posted by henningl Finn en slange, samme hvor den går, bare den er koblet til innsuget ditt på et vis. Da mener jeg etter gasserspjeldet og før ventilene, altså den store sølvfarga klossen du har merket. Klipp slangen og sett på t-koblingen. Resten skjønner du. Jeg fikk streng beskjed fra noen engelskmenn om ikke å rote med vacuumen tilk fordeleren min av en eller annen grunn......... Noen anelse om hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Ok.. får bare prøve jeg :) Er jo bare å bruke litt av slangen som fulgte med meteret.. koble denne i mellom og sjekke om det funker.. funker det ikke så er det jo bare å koble på igjen.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Fikk det til i dag! Koblet meg i mellom MAP sensoren og trottelhuset. Det funker, men vet ikke om jeg har gjort det riktig da det står at jeg ikke må koble meg i mellom fordeler og forgasserens klokke ellerno sånt.. undres hva det siste er for noe.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Originally posted by Robert Jeg fikk streng beskjed fra noen engelskmenn om ikke å rote med vacuumen tilk fordeleren min av en eller annen grunn......... Noen anelse om hvorfor? er det ikke sånn på noen biler at fortenninga er styrt av vakuum da? kan jo være at den blir forstyrra på en eller annen måte... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.