Gå til innhold

roadster info?


Hissig_Pannekake

Anbefalte innlegg

Hei

gi meg all info om disse bilene, tenker da på følgende....

 

Trim? effekt før/etter? hvilke trim som er mulig?

vinterføre?hvordan går det?

tåler motor mye? gir?

hvordan er "f1" giringa på disse? automaten?

Finns det felger og div uten at det koster skjorta?

mye koster litt trim til disse?

0-100? før og etter trim?

oppleves de som raske? drar på?

 

problemer med dumpventil? hørte noe om at de ikke tålte det?

 

hvordan går den sammenlignet med f.eks nye golf gti? bare for å ha et referanse punkt? eller sammenlignet med a3 1.6?

 

takk for svar

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatgiringa er vel litt treg på de, men jeg har hørt at det er mulig å omprogrammere den.

Felgutvalget er selvsagt noe begrenset siden det er en ukurant boltsirkel, men det er også mulig å kjøpe 3-5bolt convertere.

Uten at jeg har prøvd det selv har jeg lest at du kan ta ut iallefall 115hk med ny eksos og mer turbotrykk. Men tuning kan nok TTgutt og kanskje Phantom3D svare bedre på. Alle Smart Roadster har ESP, men det er fordi den trenger det. For selv om den har gode kjøreegenskaper er det jo en relativt kort bil.

0-100 på 10.9 sekunder originalt.

 

Du kan jo lese denne testen for å få et inntrykk av hvordan den er å kjøre

 

Smarts'R'Us

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giringen blir mye bedre med en chiptuning. Men det er fortsatt det svake punkt i aks.. Brabus utgaven skal være bedre på det (Veier litt mer 60kg) men har annen kasse og clutch.. (Min vanlige roadster har 112hk og 190nm) brabus har 101 og ca 130nm.. Sammenlignet. (Men nå får du også en nyere chip til brabusen som skal gi 126hk)

 

Sammenlignet med en 1.6 så kan a3 bare glemme å holde følge.. må nok opp i en 2.0 eller 2.2l på en normal bil for å følge med (Estimert) mot bla BMW z4 2.5l, Bmwer osv.

Har en liten enkel side under utbygging..

http://home.online.no/~ringen-m/

 

Bare å spørre om det er noe mer :)

 

Edit:

Motoren tåler nok en del (Vet ikke så mye) Men clutchen på standard roadster skal gi seg på 130hk (Veit ikke NM) har jeg hørt.. En chip koster fra 3000 til 5000.. Mye forskjellig her.. kjørt 3 stykker.. (Chippa) Helt forskjellige biler.. (Chippen har mye å si på NM, lader 1.48BAR nå)

 

0-100 tid er ikke veldig bra (Med tanke på giringen og starten) 10.9 orginalt.. vil tippe ca 9sek på min nå.. Men rullende start (ca 5-10km/h) fikk jeg den ned i 6.9.. Dumpventil veit jeg ikke.. venter på min ennå.. Ellers kan man bytte mye rart for å få krefter til bilen.. Men jeg holder meg til chip :)(og kn)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MER info :)

 

om trim hvordan bilen føles å kjøre, ikke artikler, føler lissom det blir litt feil synsvinkel....KAN bli ihvertfall

 

ble det no god lyd når du bytta til k/n filter?

det jeg har fått intrykk av er jo at giringa er dårlig, er den VELDIG dårlig så det er et punkt for irritasjon?

5-6kmt til 100 er jo egentlig mer "aktuelt" en null til hundre, da jeg sjelden river bilen løs, heller rulle igang og ha litt aks på veien.....

 

hvor mye veier selve bilen?

og hvor praktisk er bilen? går det an å kjøre 2stk med bagasje til hytta f.eks?

 

men så mye som mulig info om trim og slike ting settes pris på, har sett på smartsrus, men ble ikke kjempe klok av den nettbutikken, lite trim der, hvis jeg ikke har sett helt feil da....

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med coupeen? hvordan er den i forhold?

hva med forsikring? fant ikke bilen i lista til gjensidige....

 

grenrør, effektanlegg, større turbo? tilgjengelighet og kvanta kosta?

bedre clutch? større ic? oljekjøler?

styling?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ekstremt sporty å kjøre, utrolig veigrep og handeling!! (Og jeg har kjørt en del sportsbiler, Z4, M5, MR2) Fjerene er stive og du føler veien godt. Orginalt synes jeg bilen kan se litt høy ut spesielt bakfra.. det betyr at hytteturer er lett da. (Men jeg har bestillt senkesett) Det som er det sykeste med denne bilen (Iallefall min som fikk chip hos ultimo.no) er NM.. Den går som faen fra 3400 og oppover Fler ganger spunnet ut på 4.gir i svinger (Veldig moro) Du sitter lavt i bilen også.. du du får en kjempe fartsfølelse.

 

Coupeen er uten tvil penest (Med mindre man får spoiler på den andre da) men den er også mye mer praktisk. Den er mindre en Z4, Z3, MR2, MX5 osv osv.. Men har lik bagasjeplass eller mer.

 

Her kan du se en del styla roadstere fra England:

http://www.smartsrus.com/smart_roadster_photos.htm

 

Du får Lorinzer styling, Brabus styling og andre ting.. sjekk også

http://www.smartbil.com/

Fra sverige

og

http://ctd-germany.com/

Fra tyskland.

 

Coupen veier 790 i tørrvekt. Mener den andre veier 760.. og brabusene litt mer igjen..

 

Men får grenrør, større turboer, vannavkjølt intercooler (Standard på brabus)

 

Veit at TTgutt driver mye med smart på dette nivået.

 

Negative småting:

Lite plass til ordentlig utbedring av anlegg

Minimalt man kan justere setet (Frem tilbake + rygg hos fører, frem-tilbake hos passasjer)

Dugger noen ganger noe helt sinnsykt!! (Viften treffer ikke hele vinduet)

Gearboksen overstyrer noen ganger litt for mye.. (Minimalt, men den girer ned hvis den mener den ikke klarer det osv, noe som er teit om det er en nedoverbakke videre osv)

MANGE smarter har problemer med lakkesje.. blir ofte kalt Smart Leakster.

 

Største smartforum:

http://funkysmart.co.uk/

 

 

Du kan sikkert treffe meg en gang og se på min om det er ønskelig.

 

Håper dette hjalp litt mer

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med no media filer? av modda roadstere? vil høre litt lyd og sånn fra disse som er trimma litt og få litt intrykk av hvordan de er...noen somhar noe?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med no media filer? av modda roadstere? vil høre litt lyd og sånn fra disse som er trimma litt og få litt intrykk av hvordan de er...noen somhar noe?

 

Vel skal si du gjør et grundig forarbeide med tanke på informasjons innhenting før du går til anskaffelse av en ny bil...å det er bra, men akkurat som et bilde kan si 1000 ord, så blir tekstbasert info litt begrenset...mange gode svar her, men var jeg deg ville jeg jo helt klart dratt opp på autostern (ullevål) og prøve en roadster. Så kan du jo evn komme å prøve min en dag når den er ferdig... så kan du se hva originalt er, og hvor langt man kan dra det...

 

Når det gjelder smartsrus, er de meget dyktige, og utfører alt av tuning/styling/lakkering du måtte ønkse...you pay, they fix.... har selv vært der flere ganger og bygget om min fortwo, og nå holder de på med min roadster..

 

mvh

 

Peik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samle MASSE info før man kjøper :)

eneste baktanken jeg har er plass og komfort..... må ha litt praktisk bil også,

og det at den føles rask, at det er skikkelig drag i bilen og hysteriske morsomme lyder fra turbo/dump/wastegate, lyden er halve opplevesen vettu

:)

 

f1 giring er jo tøft, men utrolig kjipt hvis det er treigt :(

 

og litt lakk og styling trengs, den ser litt "plastic-fantastic" ut

 

smartsrus holder jo til i england da, så litt vanskelig og få hjelp av de, annet enn å bestille deler da...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samle MASSE info før man kjøper :)

eneste baktanken jeg har er plass og komfort..... må ha litt praktisk bil også,

og det at den føles rask, at det er skikkelig drag i bilen og hysteriske morsomme lyder fra turbo/dump/wastegate, lyden er halve opplevesen vettu

:)

 

f1 giring er jo tøft, men utrolig kjipt hvis det er treigt :(

 

og litt lakk og styling trengs, den ser litt "plastic-fantastic" ut

 

smartsrus holder jo til i england da, så litt vanskelig og få hjelp av de, annet enn å bestille deler da...

 

England er 0 stress, båt fra kristiansand, til newcastle, og ca 3 1/2 kjøring så er du der... får priser fra dfds tur retur med bil for ca 1500kr utenom sesong, smart går som motorsykkelpris...

 

Men når det at en smart er praktisk, og dette med comfort. Jo kanskje ok om du beholder ting original...dvs si ikke senking osv....og det er liten plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel skal si du gjør et grundig forarbeide med tanke på informasjons innhenting før du går til anskaffelse av en ny bil...å det er bra, men akkurat som et bilde kan si 1000 ord, så blir tekstbasert info litt begrenset...mange gode svar her, men var jeg deg ville jeg jo helt klart dratt opp på autostern (ullevål) og prøve en roadster.

mvh

 

Peik

 

Bare ikke kjøp den der. Dra heller til Lørenskog å kjøp. Se min tråd om hvordan Autostern behandler kundene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=80109

 

 

Det er skjedd mer etter det som står i siste posten der, men jeg har ikke giddet å skrive mer.

Det som irriterer meg mest er at selger lover ting og sier han har ringt og skal ringe, men han gjør det ikke. Jeg har tatt det opp med han mange ganger, men det går ikke inn.

 

Det holder ikke å si at det bare piper i telefonen hans når han har prøvd å ringe meg :boxing

 

Nå har jeg endelig greid å grine meg til en grønngul cab, og den skal jeg faen meg holde på helt til selger står på døra mi.

"Det har bare pepet i telefonen min når du har ringt" skal jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår