Gå til innhold

Spiller til 3500-4000. Tips?

Ranger emnet


MazdaPowah

Anbefalte innlegg

Veldig vanskelig spørsmål for dere å besvare uten faktisk å ha hørt på anlegget mitt, men det er som følger: Vil jeg få noe særlig bedre lyd av å gå opp til en spiller i 3500-4000-klassen, i stedet for å fortsette med clarion'en (se specs)? I såfall, hvilken spiller vil dere anbefale?

 

Er veldig fornøyd sånn anlegget mitt lyder i dag, men akkurat hva vil forbedres om jeg går for en bedre spiller? Dynamikken i lyden? Det gjelder forsåvidt spiller-oppgraderinger generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra egne erfaringer kan man grovt sett rangere komponentbytte som nevnt under:

1-Høyttalere

2-Forsterker

3-Spiller

4-Høyttalerkabler

5-Signalkabler

 

Bytte av spiller vil nok kunne gi deg litt bedre lyd samt kanskje også flere justerings- og tilkoblingsmuligheter. Uansett blir det et vurderingsspørsmål ut ifra hvordan du er fornøyd med de øvrige komponentene, om du kan hente noe mer ved å endre montering/plassering osv..

 

Har du DIN-plugg i bilen vil det være en smal sak å teste litt forskjellige spillere opp mot hverandre og dra beslutninger ut fra erfaringene du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Det kommer jo an på kvaliteten på delefilteret i spilleren kontra kvaliteten på delefilteret i forsterkeren.

 

Men brukervennligheten vil nok bli endel bedre. Med delefilter i spilleren kan du justere og trikse fra førerplassen, istedetfor å ligge med huet i bagasjerommet. Der har du jo heller ikke snøring på hvordan det lyder, så du ender normalt opp med å løpe endel frem og tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår