Marfje Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Heisann! jeg lurte på om noen hadde peiling på hva som kan gjøre at golfen min jager noe sykt på tomgangen.. den ligger på rundt 1000 rpm så ruser jeg den litt så går den ned i nesten 500 rpm og bilen stopper til tider... jeg har nettopp skiftet topdeksel pakning.. kan være noe der.. jeg vet ikke hva som må gjøres :( Jeg er takknemlig for alt av tips jeg får Bilen er en Golf 2 89mod. 1.6 gl kjørt: 189k Mvh Martin Dahle Lurer også foressten om det skulle være en pakning mellom luftfilter boksen og forgasseren.. har fått høre at den kan suge falsk luft inn et sted og mener jeg har sett at det skulle være en pakning der... isåfall er jo det som er problemet mitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 det kan være falsk luft ja, eller så kan det være reg.reima..at den har hoppet ett hakk, da vill den jage på tomgangen..å smelle i potta en del viss jeg ikke tar helt feil? men nei er ikke pakning der, ikke så jeg kan huske vertfall.. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 hmm ok.. smeller ikke noe i eksos potta.. ikke som jeg har lagt merke til ihvertfall.. kan det være at den har stått en stund og eller? byttet olje i dag.. virker ikke som det hadde noe betydning. men, er ganske irriterende når bilen begynner og riste og nesten kubber på tomgang... kan det være plugger kansje? takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 sviver den på alle sylindrene da? tviler på at det er pluggene, men du kan jo se etter..:) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 et lite tips: om du mistenker at den suger falsk luft så finn en boks med startgass og sprøy på det "mistenkte" området.. f.eks rundt forgasserflensen så merker du fort om den suger falskluft:) Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 den går på alle sylindere.. men, så en annen på forumet som hadde det samme problemet og pluggene var problemet.. skal sjekke det.. skal prøve startgass i morgen. håper jeg finner ut av det då :) takker for all hjelpen.. poster i morgen om hvordan det gikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 hmm fikk ikke tak i startgass.. er ikke det mulig å bare bruke noe som er synlig at blir sugd inn? som perfyme eller slikt? eller ødlegger det noe? jeg er helt ny til bil.. så jeg vet ikke så mye :) Første bilen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 nei, du ser ikke om det blir sugd inn. derfor må du bruke startgass (eller liknende), den vil funke som "dop på en idrettsutøver," og om den blir sugd inn så hører du at motoren øker turtallet Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 kan vel kjøpes på alle bensinstasjoner..:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 ok, har en esso i nærheten.. skal ned og se om de har.. men, altså hvis jeg får falsk luft inn vil den øke turtallet? og hvis ikke vil den bare være helt tett? takker for alle svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Om den skulle trekke falsk luft, vil den gå utrolig ujevnt på LAVT turtall, og stoppe etter hvert. Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 correctumondo! var falsk luft! takker for all hjelpen! Mvh Martin dahle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 hvor var det falsk luft hen? Jeg har samme problemet :S Men det er ikke bare på tomgang, avogtil når den kjører ogsÅ ! Så lenge d er lavt turtall igrunn! Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 det var falsk luft ved forgasseren. fikk tipset om start gass og etterpå jeg fikset det gikk den som en klokke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 hmm fikk ikke tak i startgass.. er ikke det mulig å bare bruke noe som er synlig at blir sugd inn? som perfyme eller slikt? eller ødlegger det noe? jeg er helt ny til bil.. så jeg vet ikke så mye :) Første bilen! :) En flaske lystgass kanskje :popcorn Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg