Gå til innhold

Problemer med oljelys på 16V

Ranger emnet

Krazy3en

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får varsel på oljetrykket når jeg ligger på ca 2200 omdreininger. Har ikke fått varsel hverken over eller under dette turtallet. Noen som vet hva som kan være galt?

Håper inderlig noen kan svare meg, for dette er kjipt å kjøre fra Begen til rudskogen og videre til sverige med:(

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er olje på motoren.

Du kan prøve å bytte oljetrykksgiveren som står nede på oljefilteret. Lekker denne olje så er den gåen. Tikker ventilløfterne dine mer enn normalt nå, kan det indikere på lavt oljetrykk. Har du utstyr for å måle trykket skal det være 1bar per 1000 omdreining. 5 bar / 5000rpm osv.

Denne skal ha 1.8bar for å ikke gi signal, denne er kun aktiv over 2000rpm.

Den som står i toppen skal ha 0,25bar, og er aktiv under 2000rpm.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er olje på motoren.

Du kan prøve å bytte oljetrykksgiveren som står nede på oljefilteret. Lekker denne olje så er den gåen. Tikker ventilløfterne dine mer enn normalt nå, kan det indikere på lavt oljetrykk. Har du utstyr for å måle trykket skal det være 1bar per 1000 omdreining. 5 bar / 5000rpm osv.

Denne skal ha 1.8bar for å ikke gi signal, denne er kun aktiv over 2000rpm.

Den som står i toppen skal ha 0,25bar, og er aktiv under 2000rpm.

Olje er det, ja. Men tenkte å bytte den da det er mulig den har gjort sin jobb og er klar for ett skift. Ser ut som om den ene føleren kan være problemet, for det ser ut som om den ikke kan være montert skikkelig. (Står litt på skeive). Ventilene tikker normalt, og jeg hører ingen ekstra tikking når varselet kommer, heller.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjørt med dette.

Enten er den måleren over 2000 o/min feil.

Eller så er olje pumpa di slakk slik at den ikke gir over 1,8 bar akkuratt i noen sec når du passerer 2000 o/min.

Edit : ventiler skal ikke tikke.

Er vel egentlig ikke ventilene som tikker heller tror eg. Har hørt at det kan tikke litt fra dysene, men mulig jeg har misforstått. Tikker ihvertfall litt under der, men eg merker ikkje noe til det til vanlig.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite er den som står forrerst av to stk. Den bakerste er svart. Den har grønn eller blå ledning (husker ikke helt) og den hvite har orange eller noe sånt.

Den hvite var montert av en eller annen tidligere eier av motoren, og da har han ikke fått den ordentlig nedi gjengene. Så den var montert med en bunke med kobberpakninger mellom pankingsflaten, og huset. Sykt.

Fikk montert den hvite skikkelig, og jeg kjørte en prøvetur. Fikk ikke feilmelding da. Men på vei til jobb idag, kom den... Sikkert ikke truffet det "riktige" turtallet igår da. Så blir å bytte olje og filter. Se om det kan være viskositeten på oljen som pumpen kan slite litt med av og til.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider