Krazy3en Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Hei. Jeg får varsel på oljetrykket når jeg ligger på ca 2200 omdreininger. Har ikke fått varsel hverken over eller under dette turtallet. Noen som vet hva som kan være galt? Håper inderlig noen kan svare meg, for dette er kjipt å kjøre fra Begen til rudskogen og videre til sverige med:( Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er olje på motoren. Du kan prøve å bytte oljetrykksgiveren som står nede på oljefilteret. Lekker denne olje så er den gåen. Tikker ventilløfterne dine mer enn normalt nå, kan det indikere på lavt oljetrykk. Har du utstyr for å måle trykket skal det være 1bar per 1000 omdreining. 5 bar / 5000rpm osv. Denne skal ha 1.8bar for å ikke gi signal, denne er kun aktiv over 2000rpm. Den som står i toppen skal ha 0,25bar, og er aktiv under 2000rpm. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er olje på motoren. Du kan prøve å bytte oljetrykksgiveren som står nede på oljefilteret. Lekker denne olje så er den gåen. Tikker ventilløfterne dine mer enn normalt nå, kan det indikere på lavt oljetrykk. Har du utstyr for å måle trykket skal det være 1bar per 1000 omdreining. 5 bar / 5000rpm osv. Denne skal ha 1.8bar for å ikke gi signal, denne er kun aktiv over 2000rpm. Den som står i toppen skal ha 0,25bar, og er aktiv under 2000rpm. Olje er det, ja. Men tenkte å bytte den da det er mulig den har gjort sin jobb og er klar for ett skift. Ser ut som om den ene føleren kan være problemet, for det ser ut som om den ikke kan være montert skikkelig. (Står litt på skeive). Ventilene tikker normalt, og jeg hører ingen ekstra tikking når varselet kommer, heller. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Ville ikke kjørt med dette. Enten er den måleren over 2000 o/min feil. Eller så er olje pumpa di slakk slik at den ikke gir over 1,8 bar akkuratt i noen sec når du passerer 2000 o/min. Edit : ventiler skal ikke tikke. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Ville ikke kjørt med dette. Enten er den måleren over 2000 o/min feil. Eller så er olje pumpa di slakk slik at den ikke gir over 1,8 bar akkuratt i noen sec når du passerer 2000 o/min. Edit : ventiler skal ikke tikke. Er vel egentlig ikke ventilene som tikker heller tror eg. Har hørt at det kan tikke litt fra dysene, men mulig jeg har misforstått. Tikker ihvertfall litt under der, men eg merker ikkje noe til det til vanlig. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Hører en anelse tikking fra dysene på min - kan godt være det ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Kan eg bruke en slik giver fra hvilken som helst av disse motorene som har slik, eller må eg ha fra en samme type motor? Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 I "bibelen" finner jeg tre typer av denne - en 1,8 bar en 1,4 og en på 0,9 bar. Om du finner en lik på 1,8 bar så skal du kunne bruke den ... Får ikke opp at det finnes forskjellige trykbrytere på forskjellige modeller. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Han bør nesten ha en som tilsvarer den han har da. Er det ikke farge-koding på disse? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Den skal være hvit !! Du kan nok ta den fra hvilken som helst audi /vw .. hvit = 1,8 bar sort = 1,4 bar grå = 0,9 bar Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Den hvite er den som står forrerst av to stk. Den bakerste er svart. Den har grønn eller blå ledning (husker ikke helt) og den hvite har orange eller noe sånt. Den hvite var montert av en eller annen tidligere eier av motoren, og da har han ikke fått den ordentlig nedi gjengene. Så den var montert med en bunke med kobberpakninger mellom pankingsflaten, og huset. Sykt. Fikk montert den hvite skikkelig, og jeg kjørte en prøvetur. Fikk ikke feilmelding da. Men på vei til jobb idag, kom den... Sikkert ikke truffet det "riktige" turtallet igår da. Så blir å bytte olje og filter. Se om det kan være viskositeten på oljen som pumpen kan slite litt med av og til. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.