Gå til innhold

Impreza som vinter bil og Supra som sommer bil?

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

SW sin bil har en T72 (72mm synlig av snurren) og jeg har en GT80 med R Trim (80mm synlig av snurren) (GT betyr dobble kulllager). Jeg har to turbor da. en GT72 og en GT 80. en for bane og en for Stripa.

 

HK regnes av NM og Turtall. hva er max Nm på en 800hk 3 rotor??

 

Jeg har Advan M032 (255/40-17 og 315/35-17) dekk på Volk TE37 for bane og M/T dekk for stripa og 19" til show.

 

Vi bremset 430Nm ved 3000rpm med GT72 :D :D :D og 750Nm ved 5000 :) det er bane turbon sin det hehehe

 

Understelle mitt er satt opp for bane, ZEAL Super SPL. Samme som JUN har på sin Bane Supra.

 

Jeg har nettopp veid Coupen til 1420 kg og Targan veide 1590kg.

 

Nei smaken er som baken. den er delt :eek:

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Era

 

Meget kloke ord der.

 

Har lurt mange der jeg selv om det ikke er no værsting burde det spinne masse med den effekten men det gjør det ikke og da går det mye fortere en med masse hjulspinn...

 

Så gjenstår det og se om Avo Pro Race coilovers blir for stive for og få feste rett frem...

 

Marius: Lol den var god hahaha.

 

Ses vi i kveld da eller?

 

Era

 

jess vi gjør nok det! håper de har soft is der? hmm namnam

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

SW sin bil har en T72 (72mm synlig av snurren) og jeg har en GT80 med R Trim (80mm synlig av snurren) (GT betyr dobble kulllager). Jeg har to turbor da. en GT72 og en GT 80. en for bane og en for Stripa.

 

HK regnes av NM og Turtall. hva er max Nm på en 800hk 3 rotor??

 

Jeg har Advan M032 (255/40-17 og 315/35-17) dekk på Volk TE37 for bane og M/T dekk for stripa og 19" til show.

 

Vi bremset 430Nm ved 3000rpm med GT72 :D :D :D og 750Nm ved 5000 :) det er bane turbon sin det hehehe

 

Understelle mitt er satt opp for bane, ZEAL Super SPL. Samme som JUN har på sin Bane Supra.

 

Jeg har nettopp veid Coupen til 1420 kg og Targan veide 1590kg.

 

Nei smaken er som baken. den er delt :eek:

 

hei du!

 

jess smaken er delt! sån er det! :D

 

Max Nm på en 800hk rotor varier jo da, spørs jo hvordan turboer du har dytta inn da! Men er jo 660 på 550hk da... med twin turbo... tenk deg en stor singel da ;D

 

Du har brukt nok penger på bila dine ;D det står det respekt av! :)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

SW sin bil har en T72 (72mm synlig av snurren) og jeg har en GT80 med R Trim (80mm synlig av snurren) (GT betyr dobble kulllager). Jeg har to turbor da. en GT72 og en GT 80. en for bane og en for Stripa.

 

HK regnes av NM og Turtall. hva er max Nm på en 800hk 3 rotor??

 

Jeg har Advan M032 (255/40-17 og 315/35-17) dekk på Volk TE37 for bane og M/T dekk for stripa og 19" til show.

 

Vi bremset 430Nm ved 3000rpm med GT72 :D :D :D og 750Nm ved 5000 :) det er bane turbon sin det hehehe

 

Understelle mitt er satt opp for bane, ZEAL Super SPL. Samme som JUN har på sin Bane Supra.

 

Jeg har nettopp veid Coupen til 1420 kg og Targan veide 1590kg.

 

Nei smaken er som baken. den er delt :eek:

 

Motoren din er konge :) Men du mekker ikke å kjøre 9.81 på ditt andre drag noen sinne uansett :D :D ikke jeg heller da....

 

Håper ikke det virker som jeg ikke liker Supra! Det er bare det at jeg liker ikke at biler veier for mye ;) ergo boble på under 850kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

hvem faen her var det som spurte Reidar om hva han hadde under lokket?

han stopper jo aldri å skryte! :D

 

puke

 

Ha ha!! assman

 

Tror nok de fleste av oss hadde nemt bilen sin i ny og ne` om vi hadde kjørt den der! :)

 

Men seriøst ment Reidar, motoren er da bremset til 1100HK?!? Hvor mye blir den programmert til å yte for bruk i drag og bane da?

Det er vel litt andre forutsettninger i virkeligheten enn i benken? Slik som varme, tilgang på luft, større risiko med tanke på at du ikke får lese ut all info`n av motoren mens du kjører, altså nødvendig med LITT margin!?!?

 

Gleder meg fælt til å vanne asfalten ved siden av bilen din ! :) *sikle,sikle!* :cocain: He he!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ser man misunnelsen er størren en kjønnsdriften hos enkelte.. :D:D men men

 

Butikke ble dannet med grunnlag i alle kontaktene jeg skaffet når jeg bygget bilen min. Jeg driver flere firmar og jobber ca 320-350 timer i mnd.

 

Jeg vet at jeg har mere hk en kompisene mine i Sverige (supramannene med beste på 10.41 og silver supran 10.68, begge kjørte med T66 turbor)

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Jeg vet at jeg har mere hk en kompisene mine i Sverige (supramannene med beste på 10.41 og silver supran 10.68, begge kjørte med T66 turbor)

 

Har du mer hk en det de har idag? Kjører ikke Supramannen med GT80 i år?

Uansett, håper du tar dem... heia norge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har han. men han har et hjemme lagtet insug med mildere porting og kammer en meg. jeg har et Veilside Insug med 100mm gasserspjel som Veilside kjøret 0-300km/t på 13.7 sek med :):):) PGA comprisson kan han bare kjøre 2.2bar på Race bensin mens jeg kan skru opp til 3.0 bar.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/importtuning/subdet107.htm

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Ja det har han. men han har et hjemme lagtet insug med mildere porting og kammer en meg. jeg har et Veilside Insug med 100mm gasserspjel som Veilside kjøret 0-300km/t på 13.7 sek med :):):) PGA comprisson kan han bare kjøre 2.2bar på Race bensin mens jeg kan skru opp til 3.0 bar.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/importtuning/subdet107.htm

 

Det Veilside plenumet er såååååååå pent! Er det for dyrt til å bare henge på veggen som pynt trur du? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Ja det har han. men han har et hjemme lagtet insug med mildere porting og kammer en meg. jeg har et Veilside Insug med 100mm gasserspjel som Veilside kjøret 0-300km/t på 13.7 sek med :):):) PGA comprisson kan han bare kjøre 2.2bar på Race bensin mens jeg kan skru opp til 3.0 bar.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/importtuning/subdet107.htm

 

Pene saker ;) pene saker :)

 

Håper du griser svenskene da, du er jo litt anonym i forhold til dem! De har jo vært overalt i bilsport osv... men dit kommer vel du etter vært og :)

 

Marius

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk forstå at det er ikke hk det kommer an på hvor rask bilen din er, det er rett og slett utveksling og feste. Du kan ha 2 like motorer i like biler, og trylle med drevsatsen i den ene bilen, og den vil være utrolig mye raskere, men vil tape igjen på topp fart. Så spørsmålet er da om man skal ha en superrask gate(lyskryss til lyskryss) racer, eller om man vil ha en langbeint jævel for 200km/t og oppover!! :D

 

Det er ihvertfall min mening!!

 

PS!! Jeg vil ha en suuper rask gateracer hehehehe

 

:peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår