BoomBoxx Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Heisann! Bare lurte på... er det ikke litt villedende markedsføring, når Pioneer skriver at en TS-W101SPL (eller noe sånt) er laget for ekstremt høyt lydtrykk - opptil 165dB, uten å informere om at dette er målt med en busslast med slike elementer? I tillegg - har man enda flere elementer, hvem sier at de ikke er beregnet for enda høyere spl-nivåer enn 165dB? Kanskje man kan slenge inn 3-4 elementer til, og spille tilsvarende dB høyere? Og hvor mange forsterkere må man ha for å få slike tall? Hvis jeg var bilstereo-n00b, hadde det jo ikke vært noen tvil om at "dette var elementet for meg", om jeg kun leste reklamen, altså... Slesk markedsføring, Pioneer? Jeg stiller meg hvertfall litt tvilende til denne typen superskryt, hadde aldri prøvd å selge mine høyttalere (om jeg hadde hatt noen å selge) på slikt grunnlag! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 fullstendig enig. har reagert på akkurat det der selv også. syns absolutt de burde redigere den teksen litt eller komme med opplysninger om hvordan de oppnådde det trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Dette er en type markedsføring ALLE bilstereomerker benytter, og ikke minst butikkene som selger produkter. Det er noe man gjør for å fange oppmerksomheten, sånn er det bare. De fleste må jo også si seg enig at det egentlig er helt bortkastet å opplyse om max watt, rms watt osv når det likevel er knekkende likegyldig? I de fleste tilfeller er det hel irrelevant å vite det, er jo en hel del andre opplysninger som forteller om hvor bra elementet er likevel, men hvorfor? jo fordi det er det de uvitende ser på, og da blir det sånn. Skulle man opplyst spesifikt hvor høyt ett element spiller måtte man gått ut med følgende informasjon. Denne subben spiller 140 dB ved 47 Hz i en Fiat Panda, uten demping, med 70 liters kasse som er bygget tett oppunder bilens orginale hattehylle, kassen er plassert bak seteryggen, men 5 cm fra bakkanten på bagasjerommet, med subben spillende oppover på høyre side av kassen sett bakfra, det er benyttet en prs-5000spl forsterker, med 95mm2 kabel, og ett stinger sp1700 power 2 db batteri. Kabel mellom forsterker og subwoofer er 8mm2. osv osv, for ALT dette har noe å si på hvor høyt man spiller, og hvem i alle dager kommer til å opplyse om det når de sier hvor høyt ett element spiller? (Og til informasjon, det jeg skrev over er ikke en måling som er foretatt noengang, bare en pekepinn på hva som spiller inn på dB) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 husker jeg ikke feil bruke de RF forsterke på de Pioneer bassere :) for buuuurrrpe opptil 165dB... og var det ikke 9 av bassere også? Bonden Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 husker jeg ikke feil bruke de RF forsterke på de Pioneer bassere :) for buuuurrrpe opptil 165dB... og var det ikke 9 av bassere også? Bonden Skal forøvrig klare 165dB, med en slik og en forsterker jeg :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 165 med en slik og en forsterker? Ikke noe problem det, i en mini-fjernstyrt-elektrisk bil (husker ikke hva klassen heter, men det er for lekebiler). I en "vanlig" bil? Rart du ikke er verdensmester allerede, da kamerat? Du skal få lov til å hjelpe meg om du vil, hvertfall! Hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 jepp, var i en powerwheel jeg tenkte på, hehe.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg