Gå til innhold

Trenger hjelp til å identifisere motorulyd (Videofil med lyd vedlagt)

Ranger emnet


NiteLite

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt lei motorulyd som kom på forrige bilmekanikertreffet. Er det noen som kan hjelpe meg å identifisere hvor den kan komme fra / hva det kan være ?

 

Motorlyd.avi (7MB)

 

Jeg vet at jeg har en eksoslekkasje, men det er "bankelyden" jeg tenker på ...

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden dukka opp ved varm motor. Den kommer som du ser med en gang etter at motoren starter også. Så jeg ville tro den er der både ved varm og kald motor, selv om jeg kun vet 100% at den er der ved kald motor...

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å uttale seg om et videoklipp, men det kan ikke være at du har et eksosrør som slamrer mot metall? Høres litt sånn ut, men hele greia er såpass periodisk at det likevel ikke er en helt fullgod forklaring.

 

Vært under mens motoren er i gang?

 

Edit: Angående periodisk lyd. Det er fem seks klakk så er det en liten pause, et klakk til, en pause til og enda et klakk. Deretter gjentar det seg.. Hørte og at frekvensen dette forekom med økte med turtallet... Får meg til å tenke på roterende deler inni motoren, men for øyeblikket står det litt stille for meg hva som kunne forårsake dette..

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært under mens motoren er i gang?

 

Får meg til å tenke på roterende deler inni motoren, men for øyeblikket står det litt stille for meg hva som kunne forårsake dette..

 

Har ikke vært under bilen mens den er igang. Ting vi har vurdert er om det kanskje kan være noe knekt i sammenheng med CAS sensoren, råder / rådelager eller skjørtebank...

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke høres ut som en innvendig lyd(rådebank etc etc) kan jeg tenke meg det er en utvendig lyd. Siden den følger turtall vil jeg tippe det er noe som går innat no roterende.... Vifte, reimer, dynamo, servopumpe.... Er du sikker på at absolutt ingen ting går inni dette? en løs ledning, plastbit, deksel, skrue, slangeklemme??? sjekk dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat skulle bremse motoren sin engang. kom til nesten 1 bar da en alvorlig og litt uregelmessig tikkelyd kom. Vi skrudde av svinghjulet, og fant en løs skrue som lå løst bak svinghjulet og slang rundt bak der. hadde løsna fra dekselet som holder fast det lageret bak der. Litt kipt å sjekke og ikke finne no når motoren står ferdig motert, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår