Gå til innhold

Bilen min: Golf Gti 16v '91

Ranger emnet

gti_16v

Anbefalte innlegg

Jaja, får vel gjøre ett forsøk på å starte en tråd om bilen min da, har i lengre perioder vert herinne og lest, og stillt diverse "noob" spørsmål, så her kommer en tråd der info om hvordan bilen min ser ut pr dags dato, samt litt planer om fremtiden.

Pr dags dato står bilen med ett par vann lekasjer i motoren etter en kald vinter (hadde en lekasje i kjølesystemet i fjor, og glemte å helle på frostveske etter å ha tettet igjen, ikke smart.)

Bilen står også uten bakaksel da den gamle var ekstremt skeiv, men den nye henger i garasja og "mellom-tørker".

Må også ta ett par-tre rust hull under bilen, sveis er innkjøpt, og gass er underveis.

(Bilder kommer senere i kveld.)

Om noen fortsatt lurer på lakkoden er den LC3U om jeg husker og har sett rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den nyblåste bakakslingen:

3416d719.jpg

Golvet pr dags dato:

45893d76.jpg

Litt overflate rust som dere ser, men ikke noe alvorlig bortsett fra noen hull som skal kappes og sveisest så snart gassen til sveiseapparatet kommer.

Ett av de to hullene + noen småhull:

ba90c4e2.jpg

Dere ser ett av de store hullene omtrent midt på bildet helt inntil den forhøyningen der stolen festes. Ser også noen hull på en 3-5 mm litt over og til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for fremtiden:

Nær fremtid neste (7-9 dager):

- Få på bakakslingen

- Tettet igjen vannlekasje i motorrommet.

- Fjerne rust og rusthull.

- Sette inn høytalere.

- Få bilen på vegen.

- U2 konsert :p

Litt lenger perspektiv:

- Få tatt rustflekker, og freshet opp lakken på hele bilen.

- Nye felger

Enda lenger frem i tid:

- Ny lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, funker fint den har overlevd de siste ukenes vindkast som har vert meget sterke her oppe/borte. Er endel vekt på pilarene så de står godt.

Fargen er grei nok, men har endel småpirk, og har alltid drømt om en "oak green" golf, så det er målet om en stund. Men har ikke råd sålenge jeg er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, funker fint den har overlevd de siste ukenes vindkast som har vert meget sterke her oppe/borte. Er endel vekt på pilarene så de står godt.

Fargen er grei nok, men har endel småpirk, og har alltid drømt om en "oak green" golf, så det er målet om en stund. Men har ikke råd sålenge jeg er student.

Hehe, ok. Pen golf. Du får komme med flere bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delvis spurt om dette før, men er de noen som har tips på hvordan jeg skal gjøre det i golvet? Jeg har Brunox og rusteater liggende. Må jeg slipe/pusse bort allt ned til det blanke stålet? Eller er det nok å slipe/pusse ned til den hvite lakken dvs. få bort alle restene fra asfalt platene, for så å bare kjøre lett over med pussepapir/maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delvis spurt om dette før, men er de noen som har tips på hvordan jeg skal gjøre det i golvet? Jeg har Brunox og rusteater liggende. Må jeg slipe/pusse bort allt ned til det blanke stålet? Eller er det nok å slipe/pusse ned til den hvite lakken dvs. få bort alle restene fra asfalt platene, for så å bare kjøre lett over med pussepapir/maskin?

Vet ikkje hva Brunox er, men viss det er noenlunde samme stoffet som rusteater så er det bare å finne søppelbøtta å øve på basketkunnskapene. :bump Skrap bort asfaltmattene og heretter må det SANDBLÅSES, skjæres og sveises skal det bli skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte brunox på noe smårust på BMW'n min.. Fungerte supert, hittill :)

Pussa bort rusta, ned til metallet, spraya på brunox, og metallet blei 'lilla', så venta jeg litt, før jeg spraya på på nytt, venta enda litt før en siste lag.. Også venta jeg 5 timer før jeg lakkerte over..

:)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte brunox på noe smårust på BMW'n min.. Fungerte supert, hittill :)

Pussa bort rusta, ned til metallet, spraya på brunox, og metallet blei 'lilla', så venta jeg litt, før jeg spraya på på nytt, venta enda litt før en siste lag.. Også venta jeg 5 timer før jeg lakkerte over..

:)

Ok, brunox er visst ca det samme som owatrol, men dette er fortsatt et stoff som bare hemmer/stopper rust ikkje fjerner den. Sjekk denne tråden om tidligere utsagn ang. rustrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal som sagt tidligere kutte og sveise der det er rusthull, men tenkte på resten av golvet, eneste rusten som er der er overflaterust som er kommet nå når bilen har stått slik dere ser på bildet, og noen plasser er det bare rustvann som har størknet. Men hvordan skal jeg sandblåse inne i bilen da? Blir ikke det syyykt støvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider