Gå til innhold

Hvilke 5 eller 6 kanal er bra og ligger i High-End klassa?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

F.eks Tru , Eton , dagens Genesis modeller.. Beste tilbudet er på disse Eton PA2808 + PA1054...

Hvem har gitt deg tilbudet på Eton?

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkerne til zapco er veldig bra ytelses messig,men også noe negativt....

viftestøy lik jetmotorer

på og avslags støy

støyer ved høyt volum

jeg har prøvd disse forsterkerne på ulike spillere. jvc,pioneer,sony og alpine

men ellers er de bra. spørs jo hva man er ute etter da........ det skal ikke jeg bestemme,men mine er solgt. kjøpte igjen noen eldgamle coustic DR forsterkere som ble produsert i midten på 90' tallet. de er det ikke noe støy i, samt at de spiller rent og pent. og som en liten tilleggs opplysning; de er ikke til salg på lenge...he,he,he

det var et lite sidespor i sommervarmen

uansett lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er minimal av/på støy på 9.0 forsterkeren min i allefall. eneste som forårsaket støyen på den var spilleren. koblet fra signalkablene og skrudde den på - dønn stille, selv med gain på +29dB (av 31.5 som er max).

viftene har 2 hastigheter, medium og high. og ja, de støyer desverre en del, spesielt på fult. hører de godt igjennom bakseteryggen når viftene er på fult. men tror ikke referanseforsterkerene dems har den samme støyen, om de i det heletatt har vifter?

forstår ikke helt hva du mener med støyer på høyt volume? mener du forvrengning, eller at viftene automatisk øker hastigheten med hvor høyt du spiller? for forvrengning er det i allefall minimalt av på forsterkerene dems før klippegrensen, ved unntak av 9.0 som har noe høyere forvrengning pga det er en klasse T forsterker.

men er enig i at viftestøyen kan være veldig høy av og til ja. men så kjøler de godt også da. har aldri fått forsterkeren min over ca 45c selv på en varm sommerdag mens sola har lyst på den i bilen (som det var nermere 27-30c i) og den har jobbet på fult i ca en time. :)

noen link til coustic DR forsterkeren du har? hørtes interesang ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste forsterkerene jeg har erfart til nå er Soundstream og Pioneer ODR..

De gode gamle Soundstream er de beste syns jeg. Her kan man spiller musikk uten å tape kontroll. Forsterkerene har massevis av effekt og BER om bli nedlastet siden de trivelse best nedlastet faktisk.

Var stor fornøyd med 4 kanaleren Soundtream Picasso Class A (4x25watt) og 5 kanaleren Continiuum705 (4x50watt + 1x200watt)

4ch ble brukt til diskanter + 4"mellomtoner og 5ch på midbass + subb.

Aldri hørt en så bra amps som Picasso på detajer til frontsett...Forsterkeren ble bygd som en studio forsterker til bilbruk.

Continiuum vant også noen priser husker jeg..

Pioneer ODR har sinsykt 1 klasse lyd og spiller veldig rent & pent. De er veldig kjekke med at man slipper å justere nivået på dem siden da det kjøres optisk rett gjennom hele systemet..

Minusen med dem , er at effekt er dessvere litt i underkant... Passer helt topp til frontsett. Men her har Pioneer løst problemmet på sitt nye ODR system, der er det massevis av effekt..

Når det gjelder forsterkere valg i mitt tilfeldig så , har jeg kommet i kontakt med en som har 2 stk Genesis Dual Mono (gamle modellen) og sitter også på en til..

SÅ da har jeg snappet opp 3 forsterkere som skulle passe fint for mitt tilfeldig.. :)

Hvis det da skulle skjære seg med dette , så vil valget bli Eton forsterkere (4kanal + 2kanal).

*info på 2 channel:

> > 2 x 300 wrms @ 4 ohms, 2 x 600 wrms @ 2 ohms, 1 x 1200 wrms @ 4 ohms bridged stable to 2 ohms. Frequency responce 20 hz - 100khz, bass boost +12db @ 45hz, X-over on amp = HP 15hz-150hz, LP 45hz - 300hz.

*Info på 4 channel:

> > 4 x 130 wrms @ 4ohms, 4 x 250 wrms @ 2 ohms, 2 x 500 wrms @ 4 ohms bridged, x-over, Input A = 50 hz - 5.5 khz, 12 db stereo, Input B HP 15hz-150hz, LP 45hz - 300hz 12db octave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsterkere valg i mitt tilfeldig så , har jeg kommet i kontakt med en som har 2 stk Genesis Dual Mono (gamle modellen) og sitter også på en til..

SÅ da har jeg snappet opp 3 forsterkere som skulle passe fint for mitt tilfeldig.. :)

Et meget godt valg, du vil nok aldri angre på det valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at viftestøyen er irriterenes, det er vi enige om....he,he,he. og iallefall at den følger volumet opp og ned. men samtidig er det jo riktig også.... at de har støy på høyt volum, mener jeg at; på en del cd-plater så kan man høre om det er støy i anlegget på enkelte sanger. deriblant på EMMA cd'en. det er irriterende... de coustic DR forsterkerne har jeg ingen link til ettersom de har gått ut av produksjon. men skal sjekke ut litt rundt dem. vet at det er noen å oppdrive, et eller annet sted.....he,he,he

men bevares; zapco,soundstream,genesis og jlaudio er vel ikke de mest "råtne" forsterkerne på markedet. er mange som ikke er i nærheten der en gang. til dere andre som har flere merker enn de nevnte; så har jeg ikke hørt alt,så det er med stor sannsynlighet at jeg glemte en drøss med bra produkter..... ha fortsatt en flott ferie!!!! for den som har det da......he,he,he,he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider