Gå til innhold

Hvilke 5 eller 6 kanal er bra og ligger i High-End klassa?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Hvilke slags merke/produkt som har 5 eller 6 kanal forsterker som ligger i samme klasse som f.eks McIntosh..

Soundstream har jo en High end 7 kanals forsterker..

SoundStream DaVinci

Men den lager de vell ikke lenger.. så lykke til med å få tak i en!

13792.jpg

Pen er den også! :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. kjenner den meget godt jeg, siden jeg har hatt en for noen år tilbake... yodude

Stemmer det , de lagers ikke lengere ja.. Men kan hende at det er å få tak i fra utlandet..

Har hendt at jeg har sett at "noen" bilstereoshapper har disse i butikkene side som selger Soundstream..

Den er veldig fiks å ha, massse muligheter på den. Men er veldig "dum" å plassere i bilen siden den er så stor i fysikk størrelse.. ;(

Men hvis en skal ha Davince så BØR man også få tak i 1 stk Soundtream BLT-4 sak til den sammen med den som følger med ellers får man ikke brukt hele forsterkeren fult ut i aktiv 4-veisdeling fra f.eks cdpsiller som har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suggested Retail $989.00

kan bestille rett fra fabrikken på zapco.com. men toll og moms kommer vel i tillegg da. du kan også ringe å høre om denne butikken har mulighet for å skaffe en. de solgte zapco før, men pr. i dag er det ingen norske importører lenger så vidt jeg vet. handlet noen zapco deler fra han for ikke så lenge siden.

Name: KONSEPT ACR-NORGE DA

Address: VANGSVEIEN 132

City: N-2318 HAMAR

Country: NORWAY

Telephone: 47 6255 2044

Fax/Telex: 47 6255 2376

Email: nas.as@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suggested Retail $989.00

kan bestille rett fra fabrikken på zapco.com. men toll og moms kommer vel i tillegg da. du kan også ringe å høre om denne butikken har mulighet for å skaffe en. de solgte zapco før, men pr. i dag er det ingen norske importører lenger så vidt jeg vet. handlet noen zapco deler fra han for ikke så lenge siden.

Name: KONSEPT ACR-NORGE DA

Address: VANGSVEIEN 132

City: N-2318 HAMAR

Country: NORWAY

Telephone: 47 6255 2044

Fax/Telex: 47 6255 2376

Email: nas.as@online.no

ACR var importør frem til nylig, men der er driften lagt ned. Så det er ingen norsk importør pr i dag.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoundStream DaVinci

jeg har forstått at disse "flerkanals" forsterkere er hovedsaklig bygd opp av "mindre" og velkjente modeller, som feks PGs FrankAmpstein består faktisk av 2stk MSA275 og en MSA22500, det samme er med nevnte SS men husker ikke hvilken "modeller" er innanbords... mener sånt sett at da er det bedre med separerte forsterkere -men det er min personlig mening.. :biker

ellers har jeg sett en del bilder av innmaten på de "berømte" ampene til Morel, -Sinfoni- svindyre men for en kvalitet, jeg skal ha sånne til neste år. Mange forsterkere er lekre og med meget god finish uten å ha noe samenheng med god og riktig sammensatt vellydende elektronikk.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

SoundStream DaVinci

jeg har forstått at disse "flerkanals" forsterkere er hovedsaklig bygd opp av "mindre" og velkjente modeller, som feks PGs FrankAmpstein består faktisk av 2stk MSA275 og en MSA22500, det samme er med nevnte SS men husker ikke hvilken "modeller" er innanbords... mener sånt sett at da er det bedre med separerte forsterkere -men det er min personlig mening.. :biker

ellers har jeg sett en del bilder av innmaten på de "berømte" ampene til Morel, -Sinfoni- svindyre men for en kvalitet, jeg skal ha sånne til neste år. Mange forsterkere er lekre og med meget god finish uten å ha noe samenheng med god og riktig sammensatt vellydende elektronikk.

ellers syns jeg at Macintosh er meget gode SQ forsterkere og faktisk ikke så dyre heller. Men Adcom produserers ikke lenger da de var faktisk bedre enn Macintosh...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

ellers syns jeg at Macintosh er meget gode SQ forsterkere og faktisk ikke så dyre heller. Men Adcom produserers ikke lenger da de var faktisk bedre enn Macintosh...

DaVinci var en egen konstruksjon.

Personlig er jeg en stor fan av flerkanalsalernativer av god kvalitet. Det gir kunden mulighet for mye ytelse for mindre penger, og i mindre volum.

Sinfoni er meget flotte produkter, slik som mye annet fra Italia. Det er få som lager forsterkere slik som dem gjør der. Det er desverre svært få av de "amerikanske" alternativene som er gode nok lenger.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. kjenner den meget godt jeg, siden jeg har hatt en for noen år tilbake... yodude

Stemmer det , de lagers ikke lengere ja.. Men kan hende at det er å få tak i fra utlandet..

Har hendt at jeg har sett at "noen" bilstereoshapper har disse i butikkene side som selger Soundstream..

Den er veldig fiks å ha, massse muligheter på den. Men er veldig "dum" å plassere i bilen siden den er så stor i fysikk størrelse.. ;(

Men hvis en skal ha Davince så BØR man også få tak i 1 stk Soundtream BLT-4 sak til den sammen med den som følger med ellers får man ikke brukt hele forsterkeren fult ut i aktiv 4-veisdeling fra f.eks cdpsiller som har det..

Hva solgte du din DaVinci for? Og hvorfor? :)

Er den stor? hehe

Hadde jeg bare hatt en sånn.. Jeg skal nok slite adskillig mer med å få plassert mine :boxing

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste seg at problemet faktisk var så enkelt som at det ene subsoniq-filteret mitt var ødelagt (sånne du bare kobler på RCA kabelen). den hadde brukket av pinnen inni der og kortsluttet av og til til jord som førte til feilene. siden forsterkeren kjørte i mono hørte jeg ingen spesiell forskjell annet en at jeg måtte skru opp gain.

så var ingenting feil med zapco utstyret alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. si det.. Hvorfor jeg solgt den. Hadde nettopp kjøpt meg komplett Pioneer ODR system (ikke med høyttalerene).

Så fikk da ikke brukt for den og trengte også litt penger i ettertid.. Men skal innrømme det var lite gjennom tenkt salg av den.

Den hadde jeg fått tak i fra Sverige som hadde KUN vært demo modell i 6mnd for 18 000kr svenske den gangen.. ble solgt for 14 000,-

Men hadde jeg vist det jeg vet i dag ,så hadde jeg hatt den ennå.. :pray

Men men sånn er det. Den går nå i Trondheim som eieren kom fra..

Er en kul hefftig sak, men ingen sak å drive med.. Passe best hvis en har litt god plass i bilen til å montere fint med den..

Nå driver jeg å installere nytt stereo greier i annen merc, og der skal det helt være på originale plasser. Så da blir det kun komplett 3way system med 2 forsterkere..

High-End cdspiller fra Sony, frontsettet fra Polk Audio (DB6700) og 1 stk basser - Peerless Resolution 10"

Forsterkere???

Her er problemmet at jeg ikke finner ut av hva en skal velge...

Sitter på mange fine tilbuder.. yodude

F.eks Tru , Eton , dagens Genesis modeller.. Beste tilbudet er på disse Eton PA2808 + PA1054...

Tanken var tenkt 3 stk Genesis Dual Mono forsterkere, men sitter bare på en jeg har få tak i nå som jeg kan kjøpe. Da mener jeg altså fra gamle serien ,ikke den nye som er nå.

Kan også velge en anne vri på dette å kjøre 1 stk Genesis Four Channel + 1 stk Dual Mono amps..

Altså fra gamle serien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider