Gå til innhold

Bytting av stereo - hva trenger jeg?

Ranger emnet

pjotr

Anbefalte innlegg

Skal flytte en Pioneer-spiller fra en Mazda 323 '91 til en Mercedes W202 1996-modell (c-klasse), og flytte en Blaupunkt fra Mercedesen til Mazdaen.

Har derfor to spørsmål;

* Trenger jeg noen kabeloverganger eller noe slikt?

* Kan stereorammene brukes om hverandre, eller må jeg demontere rammen/kjøpe ny ramme?

blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal flytte en Pioneer-spiller fra en Mazda 323 '91 til en Mercedes W202 1996-modell (c-klasse), og flytte en Blaupunkt fra Mercedesen til Mazdaen.

Har derfor to spørsmål;

*1 Trenger jeg noen kabeloverganger eller noe slikt?

*2 Kan stereorammene brukes om hverandre, eller må jeg demontere rammen/kjøpe ny ramme?

1. Ja. Disse er standardisert for hver spiller/bilmerke.

De kalles ISO kobling, og kan kjøpes i alle bilstereobutikker,samt Biltema,Clas Ohlson og CD Cardic...

2.Nei. Eller jo kanskje.. I den stålramma rundt cd spilleren, kan det være unike spor frest ut i sider elelr tak/bunn.. Setter du da den rammen på feil spiller, vil ikke de "klips/hakene" som følger med spilleren passe, og du får ikke dratt ut spilleren fra dash'n...

Noen spillere er det ikke så nøye i.o.m at låsemekanismen sitter på selve spilleren og ikke ramma....

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja. Disse er standardisert for hver spiller/bilmerke.

De kalles ISO kobling, og kan kjøpes i alle bilstereobutikker,samt Biltema,Clas Ohlson og CD Cardic...

Så disse går ikke på tvers av Stereomerkene? Er det to forskjellige Mercedes ISO-kabler for hhv Pioneer og Blaupunkt?

2.Nei. Eller jo kanskje.. I den stålramma rundt cd spilleren, kan det være unike spor frest ut i sider elelr tak/bunn.. Setter du da den rammen på feil spiller, vil ikke de "klips/hakene" som følger med spilleren passe, og du får ikke dratt ut spilleren fra dash'n...

Noen spillere er det ikke så nøye i.o.m at låsemekanismen sitter på selve spilleren og ikke ramma....

Det var egentlig dette jeg tenkte meg. Spørsmålet mitt er derfor om jeg trenger å bytte ramme når jeg skifter fra en Blaupunkt Lausanna til en Pioneer DEH5600. Er det noen som vet det?

blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse går ikke på tvers av Stereomerkene? Er det to forskjellige Mercedes ISO-kabler for hhv Pioneer og Blaupunkt?

Så vidt jeg vet er ISO standard på 99.9% av alle "etterkjøpte" spillere. (den er standard, så det er likt på alle) Dessverre har ikke billeverandørene denne standarden, og man må derfor kjøpe en overgang.

Hvis da både Pioneeren og Blaupunkten er etterkjøpte og koblet inn bør det passe fint nå uten å gjøre noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider