rioi Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Jeg har nettopp kjøpt en audi 90 quattro. Plutselig begynte varselslampa for batteriet å blinke. Jeg ringte til den lokale bilmekker'n og han mente det var børstene på dynamoen som var for korte. Ergo byttet jeg ut børstene og alt ble bra. Inntil i natt(4-5 dager senere) da jeg skulle hjem begynte lampen å blinke igjen. Kan dette være at jeg burde bytte hele dynamoen eller kan det være noe helt annet som ikke har med dynamoen å gjøre? symptomer: batterilampa blinker (stopper å blinke når jeg gir på mye) ABS lampa blinker når jeg bremser speedometernåla hopper villt bilen: audi 90 quattro 10v 136 hester sedan 1987 modell takker for alle svar og håper posten var forståelig edit: og hvis jeg må kjøpe ny dynamo, kan noen her fortelle meg hvilkendynamo jeg skal se etter og kanskje hjelpe meg å finne en brukt. hadde vært fint det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Jeg har nettopp kjøpt en audi 90 quattro.Plutselig begynte varselslampa for batteriet å blinke. Jeg ringte til den lokale bilmekker'n og han mente det var børstene på dynamoen som var for korte. Ergo byttet jeg ut børstene og alt ble bra. Inntil i natt(4-5 dager senere) da jeg skulle hjem begynte lampen å blinke igjen. Kan dette være at jeg burde bytte hele dynamoen eller kan det være noe helt annet som ikke har med dynamoen å gjøre? symptomer: batterilampa blinker (stopper å blinke når jeg gir på mye) ABS lampa blinker når jeg bremser speedometernåla hopper villt bilen: audi 90 quattro 10v 136 hester sedan 1987 modell takker for alle svar og håper posten var forståelig edit: og hvis jeg må kjøpe ny dynamo, kan noen her fortelle meg hvilkendynamo jeg skal se etter og kanskje hjelpe meg å finne en brukt. hadde vært fint det du kan sjekke om dynamoen lader nokk.. mål hvilespenningen på bateriet (multimeter) deretter starter du opp bilen. ruser denn opp og holder denn på 2500 r/min å måler nå spenningen på bateriet.. skal ligge over 13v. grunnen til at dynamoen ikke lader nokk kan være spenningsfall.. eller kanskje dårlig kontakt en plass... men probleme ditt kan også ligge i bateriet her... defekt bateri eller krypstrøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Problemet er løst. Var bare å skifte ut hele regulatoren, så nå går bila helt fint igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 ingenting er bedre/billigere ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg