Gå til innhold

Peugeot 605 sli

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte meg en rimelig strøken peugeot 605 sli 91 mod for en stund siden, ga 14 000kr for den. Det jeg lurer på er når jeg starter bilen må jeg kjinne ganske lenge før den starter, når jeg så stopper motoren igjen da den er varm starter den igjen med en gang, hvis den står i 20-30 min eller mer må jeg kjinne den lenge igjen. Noen av dere bilgurur :pray som har peil på hva det kan være?

 

Den bruker også litt olje men det er kansje ikke annet og vente av en bil som har gått 280 000km men jeg har hørt det er noe prob med toppen på disse, noen som har erfaring ang det?

 

Takluka er også et lite problem. Når jeg åpner den helt går det bra eneste den er litt treg når jeg skal lukke den igjen, virker som litt dårlig kontakt i bryteren, men problemet er at jeg ikke får vippet luken opp, det skjer rett og slett ingen ting, noen som vet hva det kan være?

 

Takker så mye for eventuelle svar :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. På min 405 var det en kaldstartsføler, sjekk om din er OK.

2. Når den har gått så langt må du nesten regne med litt oljeforbruk. Spørs hvor mye den bruker. Har du blårøyk i eksosen kan det være ventiltetterne. Sjekk også for lekksje fra motoren.

3. Det er sannsynligvis wire på takluke som er slitt. Symptomene på dette er at takluka blir vanskelig å åpne/lukke bak. Dette merker du hvis motoren går men takluke ikke beveger seg.

 

PS: Gratulerer med ny bil. Den mest komfortable bilen jeg har kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten noe følergreier jeg gjettet på og, vet du hvordan jeg sjekker den og omtrent hvor den sitter. Det er vel tilnærmet lik motor på 605 og 405 eller?

 

Når det gjelder oljeforbruket så kommer det bare en svart røykdott idet jeg starter og det er aldrig noe blårøyk da jeg kjører, det er heller ingen oljelekkasje.

 

Det med takluka er at når jeg skal prøve og vippe den opp så er det helt dødt, det er ingen releer som slår inn eller motor som prøver og jobbe.

 

Takk for svar forresten tannløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden på min hjemmeside

http://www.flink.no/~mona.foss/images/bilen%20min%2006.jpg

kaldstartsføleren ligger mellom oljepåfyllingslokket(hvit) og peilepinnen.

Sjekk den ved å trekke ut strømkontakten. Er det ingen forskjell når den er koblet av da virker den sannsynligvis ikke.

 

Svartrøyk ved oppstart kan ha en sammenheng med at kaldstartsføleren din ikke virker.

 

Takluke. hmmm Sliten motor? Gir seg når det blir belastning.

 

Det er litt vanskelig å rettlede over nettet.

 

TIPS: registrer deg på http://www.peugeotklubb.no

Der er det mange peugeot mekkere som har peiling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden på min hjemmeside

http://www.flink.no/~mona.foss/images/bilen%20min%2006.jpg

kaldstartsføleren ligger mellom oljepåfyllingslokket(hvit) og peilepinnen.

Sjekk den ved å trekke ut strømkontakten. Er det ingen forskjell når den er koblet av da virker den sannsynligvis ikke.

 

Svartrøyk ved oppstart kan ha en sammenheng med at kaldstartsføleren din ikke virker.

 

Takluke. hmmm Sliten motor? Gir seg når det blir belastning.

 

Det er litt vanskelig å rettlede over nettet.

 

TIPS: registrer deg på http://www.peugeotklubb.no

Der er det mange peugeot mekkere som har peiling!!

Æsj det funka ikke, bilen blei bare enda værre og starte og så stoppa den noen ganger på tomgang i lyskryss. får prøve peugeotklubb.no da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår