Sly Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Som tittelen sier: på spillern min har jg kun en RCA utgang... Inntill nå har det gått greit siden jg bare har hatt to 6*9" i hatthylla... Men nå i helga monterte jg et frontsett oxo, på samme forsterker.. D r altså snakk om en 4 kanals forsterker med 2 rca innganger... For da å få lyd i alt sammen kjøpte jg splittkabel... Men her kommer det jeg lurer på: Hvilken måtte r det smartest å splitte på?? Akuratt nå har jg koblet slik at høyre rcautgang går inn på høyre rca innganger på forsterkeren... (Så når jg ber spilleren spille høyre side r d lyd i den ene 6*9" min og høyre frontsett... Eller r der lurere av meg å koble det slik at frontsettet har den ene kabelen og hatthylla har det andre?? Håper dere skjønte detta og at jg får noen vettu svar... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 enkleste er å kjøpe to yledd. da tar du rød fra spillen, kober inn i ett yledd, kobler på rød på begge kanalene, også gjør du det samme med hvit. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Jeg har et Y-ledd på "baklomma" du kan få for en grei pris. Send PM... Mvh Pål (som stort sett alltid har et Y-ledd på baklomma) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Juni 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 enkleste er å kjøpe to yledd. da tar du rød fra spillen, kober inn i ett yledd, kobler på rød på begge kanalene, også gjør du det samme med hvit. D r d d jg har gjort nå (mener jg) Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 D r d d jg har gjort nå (mener jg) Høres ut som om du har det riktig som du har det. Høyre kanal fra spilleren deles til begge høyre-inngangene på forterkeren og samme på venstre. Men blir signalet halvert i styrke når det deles på to innganger? Det er jo egentlig ment til å bare gi signal til en inngang. Må man trykke "ekstra hardt" på volumknappen? :) Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Høres ut som om du har det riktig som du har det. Høyre kanal fra spilleren deles til begge høyre-inngangene på forterkeren og samme på venstre. Men blir signalet halvert i styrke når det deles på to innganger? Det er jo egentlig ment til å bare gi signal til en inngang. Må man trykke "ekstra hardt" på volumknappen? :) Nei går på volt ikke amp. Så signalstyrken er det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Nei går på volt ikke amp. Så signalstyrken er det samme. Ok. Men kan de deles i det uendelige? Eller finnes det en grense for når man bør ha en slags "aktiv splitter"? Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 D r d d jg har gjort nå (mener jg) Begrensa opplag med e'er på datan ell? hehe :hammer På de fleste 4-kanals forsterkere går det vel an å velge om du vil ha signal fra kanal 1+2 til kanal 3+4, eller om du vil ha signal fra egen kabel på 3+4? er nå det på min og de andre jeg har sett hvertfall... Det går litt strøm(ampere) i signal kabelen, så det blir nok dårligere jo mer det deles opp! Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg