Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 B21ET, B23ET er mekanisk sprut B21FT, B23FT, B230ET, B230FT, B230FK er el. sprut i forskjellige utgaver. B230FT/FK har det beste inj. systemet med tanke på effekt (må chippes først) og ikke minst forbruk.. FT har vell underspyling?Eller har FK det også?Er vell den/de som er best og trimme av disse motorene.. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 eller det var vell kanskje bare etter 95 det var underspyling :wonder Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 eller det var vell kanskje bare etter 95 det var underspyling :wonder 93,tror vi burde fixe en faq slik som visse andre forum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 hehe...mulig det Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 tror vi burde fixe en faq slik som visse andre forum.. tror vi skulle hatt noen veteraner fra volvo norge, eller noen veteraner fra et volvo verksted som kunne svart på alt mellom himmel og jord :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 eller det var vell kanskje bare etter 95 det var underspyling :wonder Underspyling kom tidlig i 93... FT og FK har underspyling ja, men FK motoren kom ikke før i 95 og da seff med underspyling... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 ok.takk =) da er det bare og begynne og lete etter bil på nytt :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 har bestilt trimkam til FK'en nå.. den kommer på fredag sammen med feriepengene.. er sååå spent på hvordan motoren kommer til å oppføre seg :D btw.. nei jeg har IKKE peiling på hva kam det er, hvor den kommer fra.. men den koster 2000kr + moms helt ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 har bestilt trimkam til FK'en nå.. den kommer på fredag sammen med feriepengene.. er sååå spent på hvordan motoren kommer til å oppføre seg :D btw.. nei jeg har IKKE peiling på hva kam det er, hvor den kommer fra.. men den koster 2000kr + moms helt ny. så lenge du ikke har kjøpt en T-kam så er det vel positivt...! :) VX eller VX3 kanskje? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 så lenge du ikke har kjøpt en T-kam så er det vel positivt...! :) VX eller VX3 kanskje? haha... morsommen ;) nei har jo T-kam å er ikke spesielt fornøyd med den annet enn at det drar bra, men ved forbikjøringer kan det vere greit å slippe å måtte gi seg ved 4000rpm.. skal ikke spekulere i hvilken kam det er.. finner jeg ut av en annen gang :p viss jeg ikke tar helt feil skal en "større" turbo til 8000 pluss moms vere på vei også.., og med det skulle alle FK'ens større pusteproblemer vere løst :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 haha... morsommen ;) nei har jo T-kam å er ikke spesielt fornøyd med den annet enn at det drar bra, men ved forbikjøringer kan det vere greit å slippe å måtte gi seg ved 4000rpm.. skal ikke spekulere i hvilken kam det er.. finner jeg ut av en annen gang :p viss jeg ikke tar helt feil skal en "større" turbo til 8000 pluss moms vere på vei også.., og med det skulle alle FK'ens større pusteproblemer vere løst :D hehe...! ville bare høre j...! :) vurderer selv å sette inn en A-kam i min, men får se hva det blir til... Alt er vel nesten bedre en T-kam`n... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 ok.takk =) da er det bare og begynne og lete etter bil på nytt :) Halla. Hvor i Nordland bor du? jeg bor i Harstad, i troms:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 bor et stykke uttfor bodø... Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 haha... morsommen ;) nei har jo T-kam å er ikke spesielt fornøyd med den annet enn at det drar bra, men ved forbikjøringer kan det vere greit å slippe å måtte gi seg ved 4000rpm.. skal ikke spekulere i hvilken kam det er.. finner jeg ut av en annen gang :p viss jeg ikke tar helt feil skal en "større" turbo til 8000 pluss moms vere på vei også.., og med det skulle alle FK'ens større pusteproblemer vere løst :D Får bra stor turbo til 8000.-:D En kompis av meg holder på å bygge motor og han var nettopp og hentet seg turbo..Han betalte 12000.- Ferdi portet..Der er innsuget til skovlene 4'' :pray Kan jo nesten tre hele turboen ned på hodet...=p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 locked: B23et har aldri hatt eller vært mekanisk sprut på, det sitter motronic på de også. Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg