thorh Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 pappa har en mondeo mk2 og nå har airbag lampa begynt å blinke (4 ganger og så opphold) er det noen som vet hva det kan bety? Takker for svar;) Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Det er beltestrammerne. Ta av minuspolen på batteri, vent et par minutter, ta opp de gule kontaktene under forsetene og spray de med kontaktspray! Vent 15-20 min og sett de sammen igjen! På med polen igjen og i 9 av 10 tilfeller er det i orden Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 gjelder dette for fiesta også. Er en 96mod, der akkurat det samme har skjedd. airbaglyset blinker 4 ganger så et opphold, blinker 4 nye ganger. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Jepp, samma problemet og samma løsningen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 funka det se;) Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 I det tiende tilfellet funka det ikke nei hmmmmmmmmm Blir en diagnose hos ford da :thumb Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runeb_ Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kjempebra tips, airbag lampa slutta og lyse etter en runde med kontaktspray på de gule koplingene under setet. Glemte og sjekke når jeg først var under der, men varmen i setet har slutta og virke, kansje samme problem der? - skal iallefall prøve med litt kontaktspray på alle koblingene under setene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kjempebra tips, airbag lampa slutta og lyse etter en rundemed kontaktspray på de gule koplingene under setet. Glemte og sjekke når jeg først var under der, men varmen i setet har slutta og virke, kansje samme problem der? - skal iallefall prøve med litt kontaktspray på alle koblingene under setene. Tvilsomt om problemet er det samme, er nok heller ledningen til varmeelementet i seteputa som er av Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Tipper at ledningen til varmeelementet opp til setevarmeren er defekt jeg.. Skjedde på meg, sjekk ut den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo ST200 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Har en mondeo 1997 MK 2 som jeg har byttet til MK1 stoler. Er de orginale sportstolene til SI sport.. Har nå problem med at airbag lampe lyser/blinker etter bytte. Er helt andre kontakter til el på MK1 stolene kontra Mk2 sine. Noen som vet hva jeg må gjøre for å koble opp dette? Er også egen bryter på MK1 stolene til setevarme. på min er bryterne under askebegeret.Var i tilleg el stol på min men ikke på de ettermonterte. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet opp stolvarmen, og få fjernet blinkende abs lampe??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Har en mondeo 1997 MK 2 som jeg har byttet til MK1 stoler. Er de orginale sportstolene til SI sport.. Har nå problem med at airbag lampe lyser/blinker etter bytte. Er helt andre kontakter til el på MK1 stolene kontra Mk2 sine. Noen som vet hva jeg må gjøre for å koble opp dette? Er også egen bryter på MK1 stolene til setevarme. på min er bryterne under askebegeret.Var i tilleg el stol på min men ikke på de ettermonterte. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet opp stolvarmen, og få fjernet blinkende abs lampe??? Bytt over beltestrammerene/beltelåsen fra de andre stolene, mener det skal gå, selv om jeg ikke er helt sikker. Setevarmen er det jo bare å koble inn opplegget som er i bilen fra før, og så kobler du sammen de to ledningene som er til bryteren på setet. Det har jeg gjort selv Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo ST200 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 nå er jeg ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener? Beltestrammerne? Det jeg gjorde var å skru løs beltet fra stolen i donorbilen og gjorde det samma i bilen som stolene skulle i. Bryterne som var på de mk1 stolene er ikke der nå. Flyttet over plastdekslet fra mk2 til mk1 stolene. På førerstolen er det nå kun el bryteren som justerer høyden på setet. (ikke i funksjon nå) og knappene til varmen er under askebegeret. Har prøvd å studere dette men er grønn på elektronik he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 nå er jeg ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener? Beltestrammerne? Det jeg gjorde var å skru løs beltet fra stolen i donorbilen og gjorde det samma i bilen som stolene skulle i. Bryterne som var på de mk1 stolene er ikke der nå. Flyttet over plastdekslet fra mk2 til mk1 stolene. På førerstolen er det nå kun el bryteren som justerer høyden på setet. (ikke i funksjon nå) og knappene til varmen er under askebegeret. Har prøvd å studere dette men er grønn på elektronik he heSkrudde løs beltet på utsida ja, men du må flytte over den delen du putter beltet nedi når du tar det på deg. Det er der strammeren sitter. Og har du fjernet bryteren til varmesetet må du bare finne igjen ledningene som gikk til denne bryteren under setet, og koble de sammen, da skjer det samme som når bryteren står på Dette er ikke elektronikk, det er elektrisitet. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo ST200 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 takker for svar. Må til høggern, å sjekke om de sitter i bilen eller om den er høgd. Har et lite problem vist de er borte he he. De gamle stolene pælma jeg på fyllinga. Var skjeve og nedsitti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogpekka Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Aah, konge! Har hatt det samme problemet i en _god_ stund på min 98'. Takker for oppklaring! :D Siter - 1993mod Ford Fiesta RS1800 - 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i) - 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg