Gå til innhold

Pioneer spiller i MB SLK

Ranger emnet


Format A3

Anbefalte innlegg

Det som sitter i bilen fra før er en Blaupunkt spiller med cd veksler. spilleren som skal inn er en Pioneer DEH-P825R

noen spørsmål:

det er ikke slik svart liten kontaktboks i bilen som man kan klikke ledningene rett inn i, så hvordan kan jeg da koble den til?

 

antenne feste i blien og på spilleren er også forsellig, bare en overgang?

 

kan jeg koble Blaupunkt cdveksleren til Pioneer spilleren?

 

Takker for svar

 

MVH

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenna er det vel bare å bruke en overgang til ja. Samme med de øvrige ledningene også, får kjøpt overganger mellom ISO og de fleste biltyper. Men synes likevel det høres rart ut at det ikke skal være bare å plugge rett inn. Har ikke vært borti SLK, men alle MB jeg har vært borti har hatt ISO. Og alle Pioneer og Blaupunkt jeg har vært borti har hatt ISO.

 

Angående CD-veksleren så må jeg bare få si det rett ut: Jeg har ikke peiling, men tviler på at det går an å kombinere Blaupunkt veksler og Pioneer hovedenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overganger selger de vel de fleste steder de selger bilstereo. Bare å si hvilken bil og hvilken spiller du har, så vet de sikkert hva du skal ha.

 

Men er ikke Blaupunkten kobla til nå da? Har du prøvd å koble fra spilleren og sett om det ikke er ISO-plugger der? På Blaupunkt er de trødd rett inn i spilleren vanligvis, mens på Pioneer er det en ledningsstump som skal mellom ISO og spilleren (den ledningsstumpen følger med spilleren).

 

Skal være rimelig "plug and play" det her, så hvis du klarer å skifte lyspære selv så tror jeg du skal klare dette også. Det gjelder selv om du muligens må ha overgang.

 

Hvis du derimot ikke har noen form for plugg i bilen fra før, altså bare løse ledninger, da kan det bli litt verre. Da anbefaler jeg deg å søke hjelp hos noen med peiling hvis du ikke har vært borti strøm før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var ute og så i bilen, det er som du sier. ledningene fra bilen går rett til spilleren =). kobla til de ledninene som passet. å pioneer spilleren virket;) men det kom ingen lyd=( kansje ikke så rart når ikke alle ledningene var i. de ledningene jeg antar er til høytalerene(i bilen) hadde helt forsjellige fester i forhold til de på spilleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår