vectra.turbo Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 korleis er det med det? er det berre 2 literen som blir levert originalt med turbo? eller får du 2.3 turbo 16V oxo? noken som evt. har specs på den motoren? Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hei Jeg vet ikke noe om volvo's 2.3l turbo men har selv en 2.0l turbo (b204gt) Denne motoren er levert til land med spesielle avgifter for motorvolum som for eksempel italia og frankrike. Motoren har originalt 200 hk og er dermed en artig motor å ha både for de den går bra å for de det ikke finnes så mange av den. Hvis det er noe mer du lurer på angående denne motoren kan du bare spørre. skal svare så godt jeg kan. mvh Roar :driving :biker Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 veit om den motoren, er en kamerat som har akkurat samme, bare med datasprut og sånn =) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Oki. Hvor mange hester har han a? åssen bil sitter denne motoren i? Har du noen bilder av den? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 2,3 litern er ikke levert med turbo nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 motoren sitter i en 960, trur ikkje han har bremsa den noken gang men der er vel nok i første omgang =) har ikkje bilder nei Maxis: takk for svar Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 b204gt kom vel i 7 serien? 2.3 16v er alle custom. ps. det var også en r-sport 16v topp, som gav litt over 200hk med forgasser! (uten turbo). ble brukt bla.a. i 340. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 b204gt kom vel i 7 serien?2.3 16v er alle custom. ps. det var også en r-sport 16v topp, som gav litt over 200hk med forgasser! (uten turbo). ble brukt bla.a. i 340. b204gt/ft kom vel først i 740/780 så i 960 etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker. Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :) Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe Men,men, nok om meningsytringene mine :P 2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover. Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :) Mvh Lars Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker. Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :) Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe Men,men, nok om meningsytringene mine :P 2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover. Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :) Mvh Lars er ic på 2.0 literen Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 drittmotor syns nå jeg...koster mer enn det smaker. Reg-reimbytte er et reint helvete... 3 register-reimer som må byttes...! Og når reg-reimsettet koster over 3500 kroner, da syns jeg ikke det lønner seg å bruke motoren engang, ihvertfal for oss dødelige :) Men, monterer man turbo og slikt på de, så har man et helt annet utgangspunkt, nemlig : Hard Trimming Devil hehe Men,men, nok om meningsytringene mine :P 2.0Liter'n er levert orginalt med turbo, det vet jeg(men uten IC?). 2.3 liter'n har aldri vært levert med turbo, og finnes i enkelte 740 GLT fra 88 og oppover. Disse var poulære i tyskland, og på http://www.mobile.de så finner man haugevis med disse motorene.. :) Mvh Lars Er da bare en register reim,derre balanseakseldrittn er jo bare å fjerne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Er da bare en register reim,derre balanseakseldrittn er jo bare å fjerne.. hehe, du har fremdeles 2 igjen :P er 3 reimer på den motoren... har tegning av den i Haynes-boka mi. -EN til kam-akselene. -EN til Balanse-akselen -Og EN til Servo, vannpumpe og slikt... Syns det er nok reimer jeg ass..og de skal gå sikk-sakk.. opp og ned...hit og dit... jeg syns SYND på den mekanikeren som får den jobben.. hehe :D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 hehe, du har fremdeles 2 igjen :P er 3 reimer på den motoren... har tegning av den i Haynes-boka mi.-EN til kam-akselene. -EN til Balanse-akselen -Og EN til Servo, vannpumpe og slikt... Syns det er nok reimer jeg ass..og de skal gå sikk-sakk.. opp og ned...hit og dit... jeg syns SYND på den mekanikeren som får den jobben.. hehe :D Men fortsatt bare ÈN reg.reim!! Den andre er vannpumpereim.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Men fortsatt bare ÈN reg.reim!!Den andre er vannpumpereim.. Gjør det det hele noe bedre? hehe, like dyrt uansett ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 hvor mange motorer finner du mes mindre enn to reimer..? en ting er kamaksel, men vannpumpe, bremsekraftforsterker,dynamo, og mest sansynelig en vifte, skal godt gjøres å kjøre alt på samme reima da vel..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.