AlpejoHn Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hei, -Jeg har nå drevet å søkt rundt på forumet, men ikke funnet noe som gir svar på mine spørsmål. Hvem selger slike sett ? Hva er prisen, finst det billigere andre steder (flere steder som selger) Hvor mye senker dem ferdi sunket ? Kan det bli problem med at hjul tar opp i hjulbuen, og innerskjermer og slikt ? Og ikke minst, får man det godkjent ? Hva med etter det har sunket en god del.. Vil ikke dem begynde å tvile på at dette er et låvelig senkesett? Har det noe forbedring på kjøreegenskapene ? Stivhet... Og hvilken støtdempere bør man bruke og pris på dem ? Kan man bruke orginale oljedempere ? Takker for all info :popcorn Mvh. Fredrik :peace: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Ring og spør. Dem lager vel på bestilling. http://www.fjerfabrikk.no/ Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Takk for tipset :) Må da være litt flere som har mer info om disse ? var noen som sa at maxis hadde slike på en sølv grå stasjonsvogn ?? da må jo du maxis vite litt kanskje :pray Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Åkrene lager hovedsaklig fjærer etter bestilling,de har laget og solgt et sett til 240 som er greit å få godkjent om man bytter til kortere dempere rundt om. Tror KUN fjærene koster ca 5000kr nå for tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Er det vert å satse på om du vil ha en sjikklig lav å tøff bil da? eller blir den så lav at det blir et problem ? Takk for svar :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Er det vert å satse på om du vil ha en sjikklig lav å tøff bil da?eller blir den så lav at det blir et problem ? Takk for svar :) Det blir jo lavt nok med Lesjøfors sitt, hvis du har litt større felger og kanskje noen skjørter... 998+150=1148kr inkludert frakt for nytt sett fra Eiker er jo en knallpris! Da kan du jo heller kjøpe to sett med en gang, og kappe det ene hvis du absolutt skal ha den lavere. Så har du et nytt sett liggende som du kan vise den med når du blir stoppet og får mangellapp ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Ja, men det som er at min er høy framme å passelig bak.. forholdet mellom dekket å hjulbuen fremme.. ser så dumt ut.. tror jeg bare må kappe der egentlig.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Ja, men det som er at min er høy framme å passelig bak.. forholdet mellom dekket å hjulbuen fremme.. ser så dumt ut.. tror jeg bare må kappe der egentlig.. Tror det er 1 runde, eller 1,5, som anbefales foran for å få den rette høyden. Det ble sånn på min også etter at jeg senket den, men hjulbuene er jo større foran enn bak. Selve bilen står jo fint, men det blir litt for stor åpning rundt hjulet foran... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Tror det er 1 runde, eller 1,5, som anbefales foran for å få den rette høyden. Det ble sånn på min også etter at jeg senket den, men hjulbuene er jo større foran enn bak. Selve bilen står jo fint, men det blir litt for stor åpning rundt hjulet foran... Ja, det er akkorat det.. men må ta å få godkjent det først.. Slik jeg slipper å skaffe nye til den dagen det skulle skje.. Vet noen hva det koster ca. totalt å godkjenne ? BT kan vel ikke klage på noe annet på hele bilen når den sjekker fjærene ? Er vel kun det dem skal se på.. stemmer ikke det ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Om du senker mer fremme enn bak, blir det jalla veiholdning. Du skal også tenke på at om du skal senke mer enn 45mm, bør du modifisere hjulhustårn, slik at du kan stille nok camber. da kan du kjøpe cambersett av samsteffansson. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Om du senker mer fremme enn bak, blir det jalla veiholdning.Du skal også tenke på at om du skal senke mer enn 45mm, bør du modifisere hjulhustårn, slik at du kan stille nok camber. da kan du kjøpe cambersett av samsteffansson. Skal ikke senke MER fremme.. Bare få den pittelitt lavere.. ikke noe ekstremt.. for det ser så dumt ut slik det er nå.. Irriterende :mad: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Skal ikke senke MER fremme.. Bare få den pittelitt lavere.. ikke noe ekstremt.. for det ser så dumt ut slik det er nå.. Irriterende :mad: Hjulbuen fremme er lengre oppe, enn den bak. Det er en på forumet her som moddet bilen sin, slik at de ble lik. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 senk bilen din slik at kanalene er bein i forhold til bakken,da har du noelunde rett stuk på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Hjulbuen fremme er lengre oppe, enn den bak.Det er en på forumet her som moddet bilen sin, slik at de ble lik. Finnes det bilde og beskrivelse av det? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Men jeg vil bare ha hjulet opp i buen fremme også.. Ikke bare bake.. Tror det blir litt kapping snart.. Marius242R: Hva finner du ut av den temp måleren din egentlig ? Svarer svært sjelden :bump Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg