Gå til innhold

M5 (E60) Tested by Tiff Needel

Ranger emnet


Zoky

Anbefalte innlegg

 

Nydelig bil ! Lånte en slik i 30 min forrige uke her i sverige. (Forhandleren spørte om jeg vill låne den en tur, kan jo ikke si nei til slikt)

 

Motoren kombinert med 7 trinns kasse gir et helt vanvittig drag. Bilen jeg lånte hadde også heads-up displayet, slik at man ser hastighet og turtall på ruta. Man kan også styre antispinn i flere trinn, men fant fort ut at slikt må skrues av om man skal få full aks. Brukte litt tid på å finne de riktige instillingene før jeg kjørte. På med m-modus, av med antispinn, sett den i manuell modus og velg trinn 6 på giring.

 

Giring på rattet er vel og bra, og venner man seg er det sikkert å foretrekke, men syntes nå girspaken egnet seg best.

 

Demobilen de hadde kunne blitt min for litt over 800.000, og jeg kunne hentet den om 3 måneder.....med tanke på at den i norge koster 1,7m+ er ikke det så ille pris !! :) Om et par år vil jeg tippe den kan fåes brukt for en halv m.!

 

e39 M5 virker mer brutal selv om den blir sløv i sammenligning med den nye.

 

Forøvrig verserer det en del rykter på nettet om at v10'ern egentlig er laget for 600hk, og at den er tunet ned til 507hk i ECU/Software. De første chip'ene på markedet til e60'n gir 550hk så det er kanskje hold i ryktene ? :)

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Am...Emmmm.....do you speek eng?

:)

 

Hmm, I guess all of us speak english, but didn't expect visitors that don't speak norwegian on an norwegian board....hence my norwegian reply :)

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute å cruisa i går Robert :)? Hadde jo go flyt forbi deg før bomringen .. :driving

 

Kom fra Sverige i går :) "God flyt forbi......" i motsatt kjørebane ja :) Lå bak en luring som lå i 90 i venstrefilen (100sone)...

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..Deilig med langturer..:) Han fikk bra bakoversveis han "Viking" mannen som hjalp meg ved rudskogen .."Å herre..Den varre feit låt i gitt" når du dro pent avgårde fra plassen der..

 

Blir litt vel mange av dem nå, er i oslo annenhver uke stort sett. Hehe, alltid koselig når noen er fornøyd med lyden!, vanskelig ikke å gi på også når man hører motoren vil :)

 

Ble veldig ot dette, men ser ikke ut som tråden var så populær uansett, så hvorfor ikke bruke den til noe nyttig :)

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår