Evolve Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Jeg har en b230AT og tenkte at jeg skulle höyne trykket til ca 0.7 - 0.8 bar. Går på ca 0.5 bar nå. Men hvordan skal jeg gjöre dette? Må vel ha noen slags skrue/ventil med ei nål på, som går ned i wastegate slangen og som klemmer den, eller er det noen andre måter å gjöre det på? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 det beste for og få stabilt trykk er og justere på gjengestanga som sitter i wastegate klokka di!ta og stram den litt mere så merker du nok forskjell... alltså kort den inn... klokka di sitter under turbon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 okei, takk for svar! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 men hvor mye kan jeg slik ca lade? har hört at forgasseren leverer bensin til ca 0.8 bar, stemmer dette? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 hehe....ville ikek stilt trykket så innmarri høyt hvis du ikke har gjortnoe med kompresjonen på motoren....det kan si :boxing husk... *et smell så er det kveld!. regelen* ;) edit: noen sierat det går bramed 0.8 trykk på denne kompresjonen...(vet ikke hva den er) men væææær forsiktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 får hver runde du korter inn staget så øker trykket med 0.03 kg. Hvis wastgate klokka di er orginal så stopper den vel på omtrent 0,6 kg trur jeg... Da må du ha sån ventil som setter på slangen får å få høyere trykk. ( kjent som turbopluss hær.. vet ikke om det er riktig navn..) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 kan sette på en strupe ventil på slangen fra turbo til wastgate klokka. er enklere å justere og den. Pysventil dom kaller det? Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 kan sette på en strupe ventil på slangen fra turbo til wastgate klokka. er enklere å justere og den.Pysventil dom kaller det? stemmer... også kjennt som pysventil, turbopluss osv..! Men, den gir jo ikke noe stabilt trykk.. Å du vil få mere turbolagg.. Siden denne koster en 1000 lapp ca vil jeg heller anbefale å søke litt rundt etter ei brukt wastegateklokke som går høyere, eventuelt en gåen turbo med sterkere klokke... Min Uorginale går vel til 1 -> 1,1 kg tror jeg.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 stemmer... også kjennt som pysventil, turbopluss osv..! Men, den gir jo ikke noe stabilt trykk.. Å du vil få mere turbolagg.. Siden denne koster en 1000 lapp ca vil jeg heller anbefale å søke litt rundt etter ei brukt wastegateklokke som går høyere, eventuelt en gåen turbo med sterkere klokke... Min Uorginale går vel til 1 -> 1,1 kg tror jeg.. Nå er jo litt heftig turbolagg artig da :) hehe Men pass deg, ting skjer fort :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Nå er jo litt heftig turbolagg artig da :) hehe Men pass deg, ting skjer fort :) Hehe.. Turbolagg er kjedlige greier, frakjørt før du er halveis opp på effektkurven.... Har mere trua på bedre wastegate..! :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 går også å shimse den opp da Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 går også å shimse den opp da Ja, det har jeg lurt på... Åsn får man opp klokka..?? Uten å ødelegge den...? Etter å ha ødelaggt litt forskjeldig så er mottoet: ikke reparer det som virker..! :pray Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 man skal ikke ha den opp :P man shimser den der den er skrudd fast ;) sånn at den blir strammere sånn, at du fysisk flytter hele klokka, hvis du skjønner Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 åkei... Men det blir jo det samme som å kappe av litt av staget får å skru det mere sammens.... det funker ikke... Fjæra må være hardere... Eneste som skjer hvis man gjør det på den måten er at spjeldet ikke åpnes nokk og trykket vil stige får mye ved meget høyt turtall! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 åkei... Men det blir jo det samme som å kappe av litt av staget får å skru det mere sammens.... det funker ikke... Fjæra må være hardere... Eneste som skjer hvis man gjør det på den måten er at spjeldet ikke åpnes nokk og trykket vil stige får mye ved meget høyt turtall! Sett på en pyseventil davel; det gjorde jeg igår yodude og fikk opp trykket fra 0,8 til 0,9 bar; wastegatestanga var skrudd i bånn. Merket ikke så veldig stor forskjell. Nå skal jeg chippe 945en og gjøre det samme med den :boxing Brukte en sånn pyseventil; kostet ca 300,-: Alternativt kan du henge på ei ekstra fjær, men jeg vet ikke hvordan det funker. Det beste (og dyreste) er selvfølgelig å kjøpe ny trykklokke med hardere fjær. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg