Gå til innhold

Fjerning av katalysator?

Ranger emnet


Archeron

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ulovli...Og du vil få feil avgass og vil ikke få bilen EU-godkjent.

Kan også få mangel-lapp om du blir stoppet i tekninsk kontroll..

Jo men vis jeg får mangel-lapp så er det jo bare å sette på kat. igjen og vis den..får vel ikke bot? Og den kan jo også bare settes på når den skal eugodkjennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du fjerne den? Få mer HK?.. Kan hende at det slår den andre veien også da.. Motoren er tross alt innstillt til den motstanden som eksosanlegget med kat gir deg.

 

Hva er planene dine?

Har en BMW 316i 93',har ikke bestemt meg enda, men har litt lyst å fjerne kat...Skal eu-godkjenne bilen denne måneden, og i den annledning skal jeg bytte bakre del av eksos (lekasje i nåværende). Har fått tak i supersprint bakdel, så planen var å fjerne kat. etter eu-godkjenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 316i 93',har ikke bestemt meg enda, men har litt lyst å fjerne kat...Skal eu-godkjenne bilen denne måneden, og i den annledning skal jeg bytte bakre del av eksos (lekasje i nåværende). Har fått tak i supersprint bakdel, så planen var å fjerne kat. etter eu-godkjenning...

 

Ja, men du må ikke ha eksos lekkasje på eu-kontroll....Får ikkje målt avgass då..Må på etterkontroll...Ikkje gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene hvis bilen skal ha katalysator, men klarer avgasskravene uten?

 

Då vil eg tro det er greit..Eldre biler har jo ikkje kat liksom..

Viss ikkje de som godkjenner han er helt idiot, henger seg oppi at han ikke er der, så skal det gå greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er..

 

Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de:

 

"Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt

mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett.

Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme."

 

Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er..

 

Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de:

 

"Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt

mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett.

Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme."

 

Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :)

 

 

Sprøs jo helt om han e svim elle ikkje...Er no ikkje allti vi på jobb gidde å måle avgass en gang... :) Viss bilen er helt normal liksom...Null mods...Så viss du får bilen til å se slik ut, kan det jo hende de også driter i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er..

 

Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de:

 

"Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt

mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett.

Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme."

 

Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :)

Hadde ikke katalysatoren på når jeg skulle på pkk jeg å da målte de 0.37 på kontrollen. Max er 1.50. Er en 94 golf td det er snakk om

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår