Vipe Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom? Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt? En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom? Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt? En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette? Hva med å prøve å støpe en flate av glassfiber og flease? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom? -det vil kunne være oki så lenge luka er åpen..stenger du den, vil nok noe forandre seg. Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt? -absolutt all bass kommer inn i kupeen og det er bare toppers ;) En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette? -for å tette rundt kassa lager jeg en ramme som er ca 6cm dyp og skrur den fast i kassefronten og setter kassa på plass og skrur gjennom stålryggen og inni ramma og da sitter det som støpt. for å tette kan du bruke remser av skumgummi som er limt i ramma og tetter mot stålet i ryggen. i denne e36 måtte jeg først ha kassa i bagasjen og så skru fast rammen på kassa..da seff lille meg igjennom skiluka :D hehe.. den kassa er forresten på 95L..det gikk litt enklere (les: smertefritt) i e34`n, da bagasjen er vel minst dobbelt så stort ;) mvh, stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Juni 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Hva med å prøve å støpe en flate av glassfiber og flease?Kan du gi en litt nermere beskrivelse på denne løsningen? Sikkert dumt spm, men hva er å "flease"? -for å tette rundt kassa lager jeg en ramme som er ca 6cm dyp og skrur den fast i kassefronten og setter kassa på plass og skrur gjennom stålryggen og inni ramma og da sitter det som støpt.for å tette kan du bruke remser av skumgummi som er limt i ramma og tetter mot stålet i ryggen. i denne e36 måtte jeg først ha kassa i bagasjen og så skru fast rammen på kassa..da seff lille meg igjennom skiluka hehe.. den kassa er forresten på 95L..det gikk litt enklere (les: smertefritt) i e34`n, da bagasjen er vel minst dobbelt så stort mvh, stig Jeg må nok også skru fast denne ramma til kassen etter jeg har fått kassene i bagasjen. (i.o.m at det er snakk om to kasser) Men det kan bli vanskelig å komme seg gjennom skiluka, hehe. Stålryggen i bagasjen er ikke helt rett. Dvs. det er laget en struktur på metallet for mer styrke. Da må i så fall denne ramma skjæres i XX-antall vinkler for å passe 100%. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.