Gå til innhold

Avstemnings-frekvens dynaBel 9412

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom? Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt?

 

basskasse.jpg

 

En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom? Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt?

 

basskasse.jpg

 

En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette?

 

Hva med å prøve å støpe en flate av glassfiber og flease?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar bassrefleksrørene opp i hattehylla: Får du denne samme "rare" lyden selv når man snur sub'ene fremover, og tetter mellom kasse og bagasjerom?

-det vil kunne være oki så lenge luka er åpen..stenger du den, vil nok noe forandre seg.

Har laget en liten tegning i Paint (ikke slakt meg for mine manglende tegneferdigheter :p) Jeg ser (les: hører) for meg at alt av bass og lyd må komme inn i coupé om man lager det slikt?

-absolutt all bass kommer inn i kupeen og det er bare toppers ;)

basskasse.jpg

En ting jeg ikke helt ser for meg er hvordan jeg skal få det tett mellom kasse og bagasje (tegnet inn med rødt). Jeg har bygget to separate kasser. Dette for å i det hele tatt få de ned i bagasjerommet. Noen god løsning på dette?

-for å tette rundt kassa lager jeg en ramme som er ca 6cm dyp og skrur den fast i kassefronten og setter kassa på plass og skrur gjennom stålryggen og inni ramma og da sitter det som støpt.

for å tette kan du bruke remser av skumgummi som er limt i ramma og tetter mot stålet i ryggen.

i denne e36 måtte jeg først ha kassa i bagasjen og så skru fast rammen på kassa..da seff lille meg igjennom skiluka :D hehe..

den kassa er forresten på 95L..det gikk litt enklere (les: smertefritt) i e34`n, da bagasjen er vel minst dobbelt så stort ;)

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å støpe en flate av glassfiber og flease?
Kan du gi en litt nermere beskrivelse på denne løsningen? Sikkert dumt spm, men hva er å "flease"?

 

-for å tette rundt kassa lager jeg en ramme som er ca 6cm dyp og skrur den fast i kassefronten og setter kassa på plass og skrur gjennom stålryggen og inni ramma og da sitter det som støpt.

for å tette kan du bruke remser av skumgummi som er limt i ramma og tetter mot stålet i ryggen.

i denne e36 måtte jeg først ha kassa i bagasjen og så skru fast rammen på kassa..da seff lille meg igjennom skiluka hehe..

den kassa er forresten på 95L..det gikk litt enklere (les: smertefritt) i e34`n, da bagasjen er vel minst dobbelt så stort

 

mvh, stig

Jeg må nok også skru fast denne ramma til kassen etter jeg har fått kassene i bagasjen. (i.o.m at det er snakk om to kasser) Men det kan bli vanskelig å komme seg gjennom skiluka, hehe.

Stålryggen i bagasjen er ikke helt rett. Dvs. det er laget en struktur på metallet for mer styrke. Da må i så fall denne ramma skjæres i XX-antall vinkler for å passe 100%.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår