Gå til innhold

Støy?

Ranger emnet

Carpo

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt lignende før.. Enten er det galt med spilleren, eller så er den faktisk ikke bedre.. Hva slags spiller er det?

nei det er ikke turtalls-støy. Jeg hører driverket i spillern min og når jeg bytter spor! Det er snakk om høyttalerutgangene på cd-spilleren her. Jeg har koblet til iso jording + jording på bolt bak på spiller

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være at en av høytalerkablene ligger mott jord og. se over alle koblinger, koble alle sammen ut og koble inn en av gangen og se om den dukker opp underveis. Grunnen til at støyen øker lengre ut på plata er at servo kretsene til laseren jobber mest lengre ut da skiven har større bow lengst ut ifra senter av platen. Servo kretsene trekker en del strøm. Prøv det først så kan vi eventuelt prøve andre muligheter seinere.

får vi håpe det er så enkelt.... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, de fleste spillere har en såkalt mosfet IC til alle 4 utgangene, men inngangen er separerte. Det kan tenkes at enten har ICn har blitt deffekt intern eller har noe rundt selve IC pinnene blitt skaddet, litt vanskelig å si noe mer konkret uten å ha sett innvendig i appartett da det kan også skyldes fuktighets skader eller lekasje i kondensatorer. Anbefaler deg å henvende deg til en fagmann om du ikke har noe garanti igjen på apparatet. Ellers det meste tyder på jordings feil, da de ICene har en "balansert" inngang også skal annen hver ha invertet polaritet på inngangene og utgangangene da de er "født" brokoblede... osv, osv.. :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider