dinge Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 er det s2 stempler manger bruker i golf motorene sine!? lurer på om det er dyrt og vannskelig og få til! skal bygge meg motor i sommer hadde jeg noen planer om!:) og er der noen som ambefaler noen topp-pakninger. vanelig? dobbel? eller sånn stål? hva er best? takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Skal du ha turbo motor? Mange bruker audi stempler for og senke kompresjonen og få mer slitesterke deler for turbo bruk, siden en del av S ene til Audi kom med snurre... Når det gjelder toppakning kommer jo dette og litt an på hva du har av motor og hvilke planer du har, og hvilken kompresjon du går for... SÅ, for at du skal få noen svar her må du komme med konkrete planer og de delene du tenker og bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Skal du ha turbo motor? Mange bruker audi stempler for og senke kompresjonen og få mer slitesterke deler for turbo bruk, siden en del av S ene til Audi kom med snurre... Når det gjelder toppakning kommer jo dette og litt an på hva du har av motor og hvilke planer du har, og hvilken kompresjon du går for... SÅ, for at du skal få noen svar her må du komme med konkrete planer og de delene du tenker og bruke. okei,har ingen planer om turbo så langt! bare en motor som tåler og bli brukt! derfor tenkte jeg på det med stempler og topp-pakninger! men om jeg bruker noen stempler fra en audi som det er vært snurre på!? og bytter til en annen topp-pakning! trenger jeg gjøre noe mer med motoren når jeg skal ha turbo på!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 det jeg skal gjøre nå først er å bytte topp til 2.0 blokk! og bruke 16vtopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Vel, dinge.. du er litt på bærtur her, men det har vi alle vært engang :) N/A trim (uten overladning) er det billigste.. her vil du prøve å få motoren til å puste lettest samtidig som du øker kompresjonen.. høvle av toppen, og porte, større ventiler, høyere kam, polere og porte innsug osv.. Ved turbo trim, må kompresjonen ned litt til mellom 8-9:1. Man kan bruke s2 stempler til 1800 blokkene da disse har 81mm borring.. eller var det 81,5, husker ikke helt.. S2 stemplene må da freses ut i bunnen for olje underspylingen til 16v og avveies.. 2liters blokka er fin den til både turbo og N/A trim, men har 82,5mm borring, og du må kjøpe smidde stempler til den hvis du vil høyt i uttak. Ellers kan du montere tykk toppakning eller dreie ned stemplene dine for mindre uttak av motoren.. Prinsippene i arbeidene du gjør ved N/A og overladning er på mange måter motsatte seg du.. Dessuten koster det fort 30k å turbokonvertere en 16v motor.. og da bruker man endel billigløsninger.. er også mye arbeid og ting som må lages selv.. Lurer du på noe mer, så bare send pm.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg har 16v turbo motor med S2 stempler og råder. Rådene er de samme som 16v (144mm) Stemplene har 80,98 i boring, og passer i 1.8liters blokkene. Resten er som Gallagher sier..jææævlig dyrt.. Har brukt 20 000,- på min bare i vinter, og den går ikke enda...... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 okei! takker folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.