BMW 325i Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg skal bytte de bakre foringene i bærearmene bak, er dette vanskelig uten spesialverktøyet til Volvo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Hvis du skal sette i poly-foringer trenger du ikke spesialverktøyet, da kan du brenne ut de gamle og dytte inn de nye. Men om du skal erstatte de gamle med nye tilsvarende, er det enkleste å lage en kopi av Volvo-verktøyet. Jeg tok noen bilder av hvordan jeg lagde verktøyet og byttet foringene sist høst, du finner det på Volvo-sida mi: http://home.no.net/ebrox Se etter "Trailing Arm Bushings". NB: Akkurat denne artikkelen har norsk tekst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Hvis du skal sette i poly-foringer trenger du ikke spesialverktøyet, da kan du brenne ut de gamle og dytte inn de nye. Men om du skal erstatte de gamle med nye tilsvarende, er det enkleste å lage en kopi av Volvo-verktøyet. Jeg tok noen bilder av hvordan jeg lagde verktøyet og byttet foringene sist høst, du finner det på Volvo-sida mi: http://home.no.net/ebroxSe etter "Trailing Arm Bushings". NB: Akkurat denne artikkelen har norsk tekst. så du sier at det bare er å dytte inn hvis man ska ha poly foringer? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Det er sånn jeg har oppfattet det, men for all del, jeg har aldri satt i slike foringer selv. Da skal den gamle hylsa brukes om igjen, og derfor slipper man å presse ut foringen. Grovjobben består da i å få fjernet gummien i den gamle foringen, og så skal de nye, todelte poly-foringene gå an å presse inn, evt. ved hjelp av ei tvinge. Men det vil sikkert være andre her på forumet som kan bekrefte eller avkrefte om det jeg sier her stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 poly foringer er det letteste. barre og brenne ut strikforingen og skrape vekk det værste av løs gummi, og så pusse det reint med sandpapir. Så smøre in de nye foringene med fett og presse dem inn med tvinge eller no, og så det samme med metalhylsen som skal inn den nye foringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 du sier brenne ut.....smelte foringa? Med hva? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 du sier brenne ut.....smelte foringa? Med hva? Blåselampe - propan Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Blåselampe - propan faen...jeg har lakka akselen.....må vel presse de ut da.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 det går ikke fordi metall hylsen skal man bruke på nytt. men man kan jo borre hull i selve foringen og sage ut drtien med baufil, men det tar jævli lang tid.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 det går ikke fordi metall hylsen skal man bruke på nytt. men man kan jo borre hull i selve foringen og sage ut drtien med baufil, men det tar jævli lang tid.... Jeg presset ut hele dritten; brant ut gummien, dyttet Superflex-foring i hylsen og presset hele den ferdige foringen på plass igjen. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Jeg presset ut hele dritten; brant ut gummien, dyttet Superflex-foring i hylsen og presset hele den ferdige foringen på plass igjen. Ja...det er vel det beste. Eller bruke stikksag. sånn på luft...Det er bra greier :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.